استاندار هرمزگان گفت: باید نسل امروز را با سیره و منش امام راحل بیشتر آشنا کنیم.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از استانداری هرمزگان، جاسم جادری بیان داشت: حضرت امام خمینی توانست با ترویج اخلاق و معنویت در کنار توجه به مباحث سیاسی، مردم را در عرصه‌های مختلف برای غلبه بر مشکلات بسیج کند و ایران اسلامی باقدرت و صلابت از این پیچ‌های حساس تاریخی عبور کرد و رهبری مدبرانه و مبتنی بر معنویت امام خمینی موفقیت و تعالی ایران اسلامی در مقاطع حساس تاریخی را رقم زد.

جادری با تسلیت فرارسیدن 14 خرداد سالروز ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد: امام خمینی از شخصیت‌های برجسته تاریخ است که توانست انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌های تاریخ معاصر هدایت و رهبری کند و به نتیجه برساند.

وی با اشاره به سالروز قیام خونین 15 خرداد، افزود: حضرت امام راحل از سال 1342 نهضت اسلامی را در ایران پایه‌گذاری کرد و توانست ملت ایران را در مسیر درستی هدایت کند تا درنهایت انقلاب اسلامی پیروز شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب نیز، نظام جمهوری اسلامی با رهبری مدبرانه امام راحل و بر پایه مردم‌سالاری دینی پایه‌گذاری شد و شاهد بودیم که در مکتب و سیره امام خمینی توجه به رأی و خواست مردم طبق اصول اسلام ناب جایگاه بسیار مهمی داشته است.

جادری با بیان اینکه امام خمینی به رشد معنویت و اخلاق در جامعه در کنار سیاست توجه خاصی داشته است، تصریح کرد: امام راحل در طول عمر بابرکت خویش و به‌خصوص در دوران رهبری ایران اسلامی تلاش کرد تا اخلاق اسلامی را در جامعه ترویج دهد.

وی گفت: در دوران پس از پیروزی انقلاب کشور با چالش‌های بسیاری از جمله جنگ تحمیلی مواجه شد اما حضرت امام خمینی توانست با ترویج اخلاق و معنویت در کنار توجه به مباحث سیاسی، مردم را در عرصه‌های مختلف برای غلبه بر مشکلات بسیج کند و ایران اسلامی باقدرت و صلابت از این پیچ‌های حساس تاریخی عبور کرد و رهبری مدبرانه و مبتنی بر معنویت امام خمینی موفقیت و تعالی ایران اسلامی در مقاطع حساس تاریخی را رقم زد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به جایگاه مهم بین‌المللی حضرت امام خمینی (ره) ، اظهار کرد: امام خمینی(ره) حکومتی اسلامی را در ایران پایه‌گذاری کرد که منادی دین خدا و مکتب اهل‌بیت (ع) بوده است و توجه خاص امام راحل به قشر محروم و مستضعف و مقابله با ظالمان عالم موجب شد پیام انقلاب اسلامی در سراسر جهان منعکس شود و حمایت و توجه آزادی‌خواهان جهان را به خود جلب کند.

جادری اضافه کرد: عشق و علاقه مثال‌زدنی ملت ایران به حضرت امام خمینی (ره) در مراسم تشییع پیکر پاک ایشان در خردادماه سال 1368 تجلی یافت به شکلی که میلیون‌ها نفر در این مراسم حضور یافته و در عزای از دست دادن رهبر و امام خویش به سوگ نشستند.

وی با تأکید بر لزوم ترویج و تبیین بیشتر سیره و مکتب امام خمینی، خاطرنشان کرد: باید نسل امروز را با سیره و منش امام راحل که تمام عمر بابرکت خویش را در راه آگاهی بخشی به جامعه و حمایت از مظلومان و مبارزه با ظالمان و طاغوت صرف نمود، بیشتر آشنا کنیم تا این نسل دریابد که برای برپایی نظام جمهوری اسلامی چه تلاش‌هایی صورت گرفته و امروز باید مدافع آرمان‌های امام خمینی باشیم.