شهرستان کاشان به عنوان تنها شهرستان کشور در ایام لیالی قدر از حضور یک شهید گمنام بهره‌مند می‌شود و در جوار او به راز و نیاز و استغفار مشغول می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، ماه رمضان ماه رحمت، غفران و آمرزش الهی است و آحاد مومنان سعی می‌کنند تا دل خود را از مادیات دنیا بکنند و با معبود خود به راز و نیاز بپردازند.

طبق روایات و احادیث رسیده از معصومان ماه رجب و شعبان ماه آمادگی به جهت ورود به ماه رمضان است و شروع شب‌های احیا از روز 19 ماه رمضان آماده سازی به جهت درک لیالی قدر است و در عظمت این شب همین کافی است که خداوند به پیامبرش می‌فرماید عظمت لیلة القدر را درک نمی‌کنی؛ "و ما ادارک ما لیلة القدر ...".

مراسم شب‌های قدر در کاشان همچون سایر شهرهای کشور برگزار شده و سخنرانی، قرائت دعان جوشن کبیر، قرائت دعای قرآن و قرآن به سرگرفتن، مداحی و غیره از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی است که در حدود 450 شهر و روستا در منطقه کاشان برگزار می‌شود.

ویژگی منحصر به فردی لیالی قدر سال جاری در کاشان با سال‌های قبل دارد و آن این است که مردم دارالمومنین کاشان در جوار یک شهید گمنام با خدای خود راز و نیاز کرده و از او طلب مغفرت می‌کنند؛ نعمتی که در میان شهرستان‌های کشور شامل شهرستان کاشان شده است.

شهرستان کاشان به عنوان تنها شهرستان کل کشور در لیالی قدر از یک شهید گمنام میزبانی می‌کند و عاشقان شهدا می‌توانند همجواری با این شهید گمنام در لیالی قدر را در سالن شهدای بسیج این شهرستان تجربه کنند.