تاس اعلام کرد: روسیه 50 تن گوجه فرنگی از سوریه وارد کرد و قرار است تا سال 2018 سالانه 90 هزار تن از این کشور انواع میوه و سبزیجات وارد کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از تاس، یک شرکت روسی نخستین محموله 50 تنی گوجه فرنگی را از طریق بندر نووریسکی در دریای سیاه وارد روسیه کرد و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مهم روسیه به فروش می‌رود.

رئیس شرکت «اصلان پانش» گفت:‌ قرار است تا پایان امسال 6 هزار تن انواع میوه و سبزیجات هم به روسیه وارد شود.

پانش گفت:طی 2 سال گذشته برای واردات محصولات از سوریه تلاش کردیم و بالاخره این واردات به نتیجه رسید. نخستین محموله 50 تنی گوجه فرنگی توسط ناوگان دریایی وارد خاک روسیه شد و در قفسه فروشگاه‌های زنجیره مگ‌نیت روسیه جا خوش کرد.

واردات روسیه شامل انواع سبزیجات و میوه قرار است تا پایان امسال به 6 هزار تن افزایش یابد.

این شرکت روسی قرار است انواع سیب‌زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، گیلاس، گل کلم، آلو و هلو از ایالت‌های لاتاکیا و تارتوس سوریه که درگیر جنگ نیستند، وارد کند. این میوه‌ها و سبزیجات تنها در فروشگاه‌های مگ‌نیت فروخته می‌شوند.

رئیس این شرکت روسی گفت: «می‌خواهیم میزان واردات از سوریه را در بهار 2018 به سالانه 80 تا 90 هزار تن برسانیم. بدین منظور 5 الی 10 میلیون دلار برای ساماندهی ناوگان حمل‌ونقل سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.»

درباره بسته‌بندی سبزیجات و میوه‌ها در حال مذاکره هستیم و شرکت روسی تمایل دارد که این محصولات با برندهای داخلی برای هر محصول بسته‌بندی شود.