معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با انجام عملیات گرده‌افشانی در نخلستان‌های استان بوشهر، پیش بینی می‌شود 154 هزار تن خرما از این اراضی برداشت شود.

به گزارش مرور نیوز، خسرو عمرانی در بوشهر با اشاره به اینکه 34 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر تحت پوشش نخلستان‌ قرار دارد اظهار داشت: شش میلیون اصله نخل در این اراضی وجود دارد که 30 هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

وی با بیان اینکه برداشت خارک از نخلستان‌های استان بوشهر آغاز شده است افزود: نخل دارای سه نوع محصول شامل خارک، رطب و خرما است که نخستین محصول آن اواسط تیرماه برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت 154 هزار تن خرما از نخلستان‌های استان بوشهر خاطر نشان کرد: با انجام عملیات گرده‌افشانی و اصلاح گونه‌ها در نخلستان‌های استان بوشهر، پیش بینی می‌شود 154 هزار تن خرما از این اراضی برداشت شود.

عمرانی با اشاره به زمان برداشت رطب از اوائل مرداد ماه و برداشت خرما از اواخر شهریور بیان کرد: از نخلستان‌های استان بوشهر 8 هزار تن خارک، 42 هزار تن رطب و 104 هزار تن خرما برداشت می‌شود.

وی، از اجرایی شدن طرح اصلاح شیوه آبیاری در اراضی نخلستانی آب‌پخش دشتستان خبرداد و تصریح کرد: طرح تغییرشیوه آبیاری 170 هکتار از اراضی نخلستانی آب‌پخش اجرایی شد که تا ماه آینده تکمیل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه عملیات تغییر شیوه آبیاری 2400 هکتار از اراضی نخلستان سعدآباد دشتستان اجرایی می‌شود خاطر نشان کرد: شیوه آبرسانی 2400 هکتار اراضی نخلستانی سعدآباد دشتستان از سنتی به نوین تبدیل می‌شود که برای تحقق این مهم طرح مطالعاتی آن آغاز شده است.

عمرانی با اشاره به نقش مهم شیوه آبرسانی در صرفه‌جویی آب افزود: طرح آبیاری نوین در نخیلات شبانکاره نیز در سطح 8هزار و 500 هکتار اجرایی می‌شود.