رئیس سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: میزان تسهیلات رونق تولید از 16 هزار میلیارد تومان به 30 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش مرور نیوز، سید محمود نوابی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان کرمان افزود: این تسهیلات در سال گذشته به 24 هزار واحد پرداخت شده است.
وی بیان کرد: این تسهیلات در سال جاری حوزه اصناف و بازسازی و نوسازی صنایع را نیز شامل می شود و قرار است سیستم بانکی مانند سال گذشته در این زمینه حمایت های لازم را داشته باشد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه واحدهای برتر در رعایت حقوق مصرف کنندگان پیشتاز این حوزه هستند گفت: 10 برابر نسبت به سال 94 در حوزه جمع آوری کالای قاچاق از سطح بازار افزایش عملکرد داشته ایم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حوزه نظارت و بازرسی در هشت استان کشور به معاونت ارتقا داده شده که کرمان یکی از این استان هاست.
وی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما سهل انگاری و ولنگاری در حوزه کار است و کار خوب را عرضه نمی کنیم و در این رابطه باید توجه داشت که مصرف کننده حق انتخاب دارد.
وی گفت: ممکن است چارچوب ها و قوانین نظارتی متفاوت باشد اما اصل آن حذف شدنی نیست.
نوابی با تاکید بر اینکه سرمایه گذار باید احترام شود افزود: نگاه بسته و از بالا به سرمایه گذار مانع توسعه است و باید فرش قرمز حقیقی را برای سرمایه گذاران پهن کرد.
وی خدمات قبل، حین و بعد از فروش را از وظایف بنگاه های اقتصادی برشمرد و اظهار کرد: اصرار بر افزایش دوره های گارانتی و خدمات پس از فروش داریم و باید با افزایش بهره وری و کیفیت، محصول را با قیمت مناسب به مصرف کننده عرضه کرد و در کنار آن به نوآوری نیز توجه شود.
وی با بیان اینکه واحد تولیدکننده که به فکر نوآوری و صادرات نباشد، محکوم به فناست گفت: اینکه در واحدهای فروش نوشته شود 'کالای فروخته شده، پس گرفته نمی شود' در هیچ جای دنیا وجود ندارد و اگر مردم جایی این موضوع را ببینند می توانند مراتب را به شماره 124 اطلاع دهند.
رئیس سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با بیان اینکه بیش از 25 دستگاه در کشور قیمت گذاری می کنند افزود: این حوزه باید سامان یابد.
وی بیان کرد: این جمله که 'حق الناس بر حق الله' ترجیح دارد را می توان به عنوان شعار سازمان حمایت از مصرف کنندگان قرار داد.
نوابی با اشاره به اینکه حک قیمت بر روی کالاها الزامی نیست گفت: اما درج قیمت بر روی کالاها باید انجام شود تا افراد در مراجعه به واحدهای فروش، به آسانی از قیمت کالاها مطلع شوند و در کنار آن واحدهای فروش موظف به ارائه فاکتور هستند.
وی تصریح کرد: ماده هفت قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کشور رعایت نمی شود و این قانون مبتنی بر آن است که تبلیغات اغوا کننده ممنوع و جرم است اما در برخی رسانه ها انجام می شود.
وی گفت: باید فضای شهری و بیلبوردها برای واحدهای برتر رایگان باشد.
رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان همچنین از کرمان به عنوان یکی از استان های موفق در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان نام برد و گفت: این استان تاکنون چهار همایش حمایت از مصرف کنندگان را برگزار کرده است و این در حالی است که برخی استان ها حتی یک همایش را نداشته اند.
وی با بیان اینکه انتظار داریم در پنجمین همایش شاهد حضور واحدهای بیشتری باشیم گفت: امروز بنگاه های بزرگی در کشور هستند که جرات ندارند بگویند ما را ارزیابی کنید.
نوابی اظهار کرد: همایش حمایت از مصرف کنندگان دولتی و اجباری نیست و به صورت داوطلبانه برگزار می شود که در حوزه متقاضیان شرکت در این همایش 22 برابر و در حوزه منتخبان 19 برابر رشد را نسبت به اولین دوره شاهد هستیم.
در این آیین از 17 واحد برتر در زمینه رعایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در کرمان تجلیل شد.