رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور گفت: امسال 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار که محصولاتشان بازار فروش خوبی دارد اختصاص می یابد.

به گزارش مرور نیوز، سیدمحمود نوابی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه یک واحد صنعتی در شهر مود با اشاره به راهبردهای جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: ایجاد تسهیلات در حوزه کسب و کار، روان سازی واحدهای صنعتی و حذف گلوگاه ها از جمله این راهبردهای جدید وزارت است.

وی با تأکید بر اینکه دولت هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات برای رونق کسب و کار و تامین سرمایه در گردش و بازسازی صنایع ندارد، بیان کرد: در این راستا امسال 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار که محصولاتشان بازار فروش خوبی دارد اختصاص یافته است.

خراسان جنوبی فرش قرمز برای سرمایه گذار پهن کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نباید از کلمه محروم برای جذب سرمایه گذار استفاده کرد چراکه همین کلمه سرمایه گذار را دلسرد می کند، عنوان داشت: در استان هایی همچون خراسان جنوبی باید برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن شده و ادارات مالیات، تامین اجتماعی و محیط زیست و دیگر دستگاه های اجرایی باید در خدمت سرمایه گذار باشند تا فرهنگ پذیرش سرمایه گذار در اینگونه استان ها نهادینه شود.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان کشور به حذف قیمت بر روی کالاهای درجه سه اشاره کرد و گفت: این طرح از ابتدای مهر ماه به صورت آزمایشی در کالاهای درجه سه که کالاهای اساسی مردم نیستند اجرا خواهد شد.

اجرای 300 هزار کیلومتر خطی عملیات ژیوفیزیک هوایی در کشور

نوابی اضافه کرد: اگر قیمت های این کالاها در بازار افزایش یابد دولت می تواند با دستور مقام عالی وزارت این بخشنامه را ملغی کند.

وی تأکید کرد: آزادسازی کالاها به معنی رهاسازی نیست چراکه برای این طرح و حمایت از مصرف کننده سه قانون وجود دارد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان کشور، ایجاد رقابت سالم اقتصادی بین تولیدکنندگان و رسیدن کالای ارزان به مصرف کنندگان را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

نوابی از اجرای 180 کیلومتر خط عملیات ژیوفیزیک هوایی در کشور از سال 80 تا 92 خبر داد و گفت: از سال 92 تا ۹۵، 300 هزار کیلومتر خطی به این میزان افزوده شده که یک سوم آن در خراسان جنوبی اجرا شده است.