کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران 7 طرح در حوزه‌های مرتبط را به تصویب رساند.

به گزارش مرور نیوز، در ایران فرایند کاشت، داشت و برداشت به شیوه دستی و سنتی انجام می‌شود که این امر به دلیل مدت زمان طولانی، استفاده از نیروی انسانی زیاد و مصرف بیش از اندازه آب، هزینه‌های زیادی در پی دارد؛ ضمن آنکه میزان تولید بهینه محصول مورد نیاز از زمین‌های زراعی و کشاورزی با این روش کاهش می‌یابد.

در چند سال اخیر استفاده از فناوری‌های نوین در مزارع کشاورزی رواج یافته است، به همین دلیل توجه به فناوری‌های جدید کشاورزی و منابع طبیعی بسیار لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

از این رو کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از طرح‌های پژوهشی محققان این حوزه که در راستای اولویت‌های صندوق و کشور باشند، حمایت می‌کند. بر این اساس، این کارگروه طرح‌های پژوهشی را که مشوق تولید محصولات کشاورزی با اتکا به استعدادهای بومی هستند، مورد توجه قرار داده و در بخش‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی، با تصویب و اجرای طرح‌های لازم در پیشبرد اهداف و بهره‌وری هر چه بیشتر از آب، خاک و اراضی کشاورزی توانسته است گام‌های موثری بردارد.

در آخرین جلسه اعضای این کارگروه 37 طرح ارسال شده مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 7 طرح تصویب شد. این طرح‌ها در زمینه‌هایی چون ژنتیک مولکولی، بیماری‌شناسی گیاهی، اکولوژی جنگل، علوم خاک و منابع طبیعی و محیط زیست هستند.