می‌توانید با تهیه بلیط شهرکرد از فرصت سفر به شهر بام ایران استفاده کنید. در ادامه می‌خواهیم به معرفی شهرکرد، جاذبه‌های دیدنی آن، زمان مناسب سفر به این شهر و تهیه ارزان‌ترین و به صرفه‌ترین بلیط شهرکرد بپردازیم.

به گزارش مرور نیوز، به نظر شما یک گردشگر در زمان انتخاب شهر مقصد و برنامه‌ریزی برای خلق یک سفر ماندگار به چه چیزهایی فکر می‌کند؟ قدمت تاریخی، طبیعت مسحورکننده و سرسبز شهر مورد نظر، میزان مسافت و دسترسی راحت درون شهری و برون شهری، مردم خون‌گرم یا آب و هوای مطلوب؟ شاید به تک تک این گزینه‌ها فکر کنید و به‌صورت ناخودآگاه احساس کنید که مجبور به انتخاب یکی از آن‌ها هستید؛ اما اگر دلتان می‌خواهد که سفرتان با برخورداری از همه این گزینه‌ها به همان چیزی تبدیل شود که می‌خواهید، همین حالا می‌توانید با تهیه بلیط شهرکرد از فرصت سفر به شهر بام ایران استفاده کنید. در ادامه می‌خواهیم به معرفی شهرکرد، جاذبه‌های دیدنی آن، زمان مناسب سفر به این شهر و تهیه ارزان‌ترین و به صرفه‌ترین بلیط شهرکرد بپردازیم.

دهکرد قدیم و شهرکرد امروزی کجاست؟

نام قدیمی شهرکرد، دهکرد بوده است که البته تا قبل از ورود اعراب مسلمان به ایران، به همه افرادی که چادرنشین بودند، کرد گفته می‌شد؛ بنابراین، لفظ کرد در نام شهرکرد به معنی قومیت یا نژاد خاص کردها نیست. در گذشته، بسیاری از مردم این منطقه، چادرنشین بوده‌اند و عموما به فعالیت‌هایی مثل دامداری و دامپروری می‌پرداختند. نام دهکرد تا مدت زیادی با این شهر ماند تا این‌که در سال 1314 به شهرکرد تغییر نام داد. مردم دوست داشتنی و خونگرم شهرکرد در کنار فارسی رسمی به زبان‌های محلی لری بختیاری و ترکی قشقایی صحبت می‌کنند. پایتخت استان چهارمحال و بختیاری، به‌عنوان مرتفع‌ترین مرکز استان کشور و شهر ملی نمدها، انتخاب اول بسیاری از گردشگرانی است که می‌خواهند تعطیلات نیمه اول سال و به ویژه تابستان را در شهری معتدل و خوش آب و هوا بگذرانند.

بهترین زمان سفر به شهر ملی نمدها، شهرکرد

قبل از انتخاب زمان مناسب برای خرید بلیط شهرکرد و سفر به این شهر، خوب است بدانید که شهرکرد منطقه‌ای است که به تابستان‌های معتدل و زمستان‌های سرد و برفی‌اش شهرت دارد؛ بنابراین، اگرچه سفر به شهرکرد در هر فصلی جذابیت خاص خودش را دارد، اما خوب است قبل از سفرتان بدانید که قصدتان از این سفر چیست. اگر به ورزش‌های زمستانی و اسکی علاقه دارید، در اواخر پاییز و فصل زمستان می‌توانید از تفریحات متنوع زمستانی این شهر بهره ببرید؛ اما اگر می‌خواهید در آب و هوایی معتدل، از جاهای دیدنی شهرکرد بازدید کنید، تابستان بهترین فصل سفر است.

 

جاهای دیدنی شهرکرد

 

شهرکرد 1

قلعه چالشتر

قلعه چالشتر که سبک معماری ایرانی- اروپایی آن خیره‌کننده است، ابتدا در زمان صفویه ساخته شد و سپس در زمان قاجاریه به شکل امروزی‌اش درآمد. شهر چالشتر که در زمان صفویه، مرکز حکومت استان چهارمحال و بختیاری بود، حکومت را مجاب کرد که برای حاکم شهر، قلعه چالشتر یا خدارحم خان را بسازد و از این طریق، با افزایش تسلط حاکم بر منطقه تحت حکومتش، امنیت شهر حفظ شود.

 

اتاق آیینه شهرکرد

این بنا که در سال 1378 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایرانیان به ثبت رسید، با قدمت 140 ساله خود، به دوران قاجاریه مربوط می‌شود. معماری آیینه شهرکرد، گچ بری‌های آن، نقاشی‌ها، تزئینات چوبی و آیینه کاری‌های زیبا و خیره‌کننده‌اش، این بنا را به یکی از انگیزه‌های سفر به شهرکرد تبدیل کرده است.

 

دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ

چه کسی می‌تواند ادعا کند که تماشای باغ‌های بزرگ و باشکوه لاله‌های کوهرنگ، آن هم وقتی که به‌عنوان میراث ملی طبیعی ثبت شده‌ باشد، جذاب و دیدنی نیست؟ اگر از اواسط فرودین تا اواخر اردیبهشت از منطقه کوهرنگ بازدید کنید می‌توانید به تماشای باغ لاله‌های واژگون بنشینید و از آن لذت ببرید.

 

شهرکرد2

 

 

پیست اسکی چلگرد

آب و هوای شهرکرد در اواخر پاییز و زمستان موجب شده است که ارتفاع برف در منطقه چلگرد و ارتفاعات زردکوه به بیش‌از 15 متر هم برسد و یخچال‌های به وجود بیایند که دائمی هستند و شرایط اسکی را برای گردشگران مهیا می‌کنند. اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه دارید، حتما حدود 120 دقیقه از سفرتان را برای تفریح در این پیست اسکی کنار بگذارید تا هیجان اسکی در شهرکرد را تجربه کنید و خوش بگذرانید.

 

آبشار شیخ علیخان

بسیاری از گردشگرانی که از استان چهارمحال و بختیاری، شهرکرد و منطقه کوهرنگ بازدید می‌کنند نمی‌دانند که آبشار مینیاتوری ایران چقدر به آن‌ها نزدیک است و بازدید از آن را فراموش می‌کنند. فراموش نکنید که این منطقه بسیار برف گیر است و مسیرهای دسترسی به آن در نیمه دوم سال ممکن است مسدود شود؛ به همین علت، اگر می‌خواهید از تماشای آبشار شیخ علیخان لذت ببرید، نیمه اول سال منتظر شماست.

 

خرید بلیط شهرکرد و سفر به شهر بام ایران با فلای تودی

تا این‌جا به‌طور مختصری با شهرکرد، تاریخ، مردم، آب و هوا و دیدنی‌های آن آشنا شدید. برای شناخت بهتر یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی ایران، لازم است با خرید بلیط شهرکرد بر اساس یک برنامه ریزی درست و حساب شده، به این شهر سفر کنید تا متوجه شوید شنیدن و خواندن هیچ وقت مانند دیدن نمی‌شود. برنامه‌ریزی درست شما باید بتواند تا حد امکان، هزینه‌های غیر ضروری سفرتان را خط بزند و آن هزینه را به سبد تصمیمات و برنامه‌های شما برگرداند. فلای تودی به‌عنوان یکی از معتبرترین و ارزانترین مراجع خرید بلیط و هتل شهرکرد، اینجاست که به شما کمک کند با برنامه‌ای دقیق و مناسب، سفری هیجان‌انگیز را تجربه کنید.