امروز (سه‌شنبه) در دومین روز عزای عمومی در مرگ فیدل کاسترو، رهبر انقلابی فقید کوبا صدها هزار کوبایی ضمن ادای احترام به او در مقابل تصاویر بزرگ نصب شده از کاسترو حضور پیدا کرده و با آرمان‌های سوسیالیستی او تجدید بیعت کردند.

به گزارش مرور نیوز، مدارس و دفاتر دولتی کوبا برای دومین روز متوالی تعطیل بودند و تجمع بزرگی در منطقه مشهور میدان انقلاب در شهر هاوانا به یاد کاسترو برپا شد.میدان انقلاب شهر هاوانا منطقه‌ای است که رهبر انقلاب کوبا در سال‌های پس از به دست آوردن قدرت سخنرانی‌های آتشین خود را خطاب به جمعیت عظیم مردم ایراد می‌کرد.

مردم ساعت‌ها در اطراف میدان انقلاب شهر هاوانا تجمع کردند تا در مراسم‌ها حضور پیدا کنند. همچنین در سراسر کشور کوبا نیز مردم دفاتر یادبود درگذشت کاسترو را امضا کرده و وفاداری خود را به اعلامیه کاسترو در اول مهر 2000 در خصوص انقلاب کوبا به عنوان یک مبارزه بی پایان برای سوسیالیست و ملی گرایی ابراز کردند.

در سراسر کشور کوبا صدها مکان برای ادای احترام به کاسترو برپا شده و دولت این کشور از مردم خواسته است تا بار دیگر نشان دهند که به نظام سوسیالیستی این کشور همچنان بعد از حدود نیم قرن رهبری کاسترو بر کوبا باور راسخ دارند.

به نظر می‌رسد بعد از 10 سال رهبری رائول کاسترو، برادر فیدل کاسترو،  مردم این کشور همچنان تحت تاثیر تصاویر و سخنان رهبر انقلابی قرار دارند که ده‌ها سال رهبری را در کوبا بر عهده داشت.

از زمان اعلام درگذشت فیدل کاسترو نشریات، تلویزیون و رادیو در کوبا بی وقفه به پخش برنامه‌های ادای احترام به او و سلسله سخنرانی‌ها و همچنین مصاحبه‌های فیدل کاسترو می‌پردازند.