سرویس بین الملل- بسیاری از کارشناسان امور غرب آسیا معتقدند: این فرضیه وجود دارد که ترور سفیر روسیه در ترکیه با کارگردانی مثلث شوم عربستان- رژیم صهیونیستی و آمریکا صورت گرفته باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، این کارشناسان بر این باورند که ترور آندره گنادیوویچ که از وی به عنوان رابط و عامل تحکیم روابط روسیه و ترکیه یاد می شود، در پی پیروزی جاودانه ارتش سوریه به همراه همپیمانانش در حلب و آزاد سازی این شهر مهم و در آستانه نشست سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه اتفاق افتاده است.

البته سه فرضیه در رابطه با این ترور متصور است که در زیر به آن اشاره می شود:
فرضیه اول که در عین حال کمی برای پذیرش آن سخت است اینکه این ترور توسط گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه یعنی داعش و جبهه النصره صورت گرفته باشد زیرا این عناصر تروریستی بدون اجازه دولتمردان آنکارا اجازه این گونه اقدامات را در خاک این کشور ندارند. 
دیگر اینکه ترکیه با این ترور قصد قدرت نمایی دارند و بر این قصد است که در نشست سه جانبه امروز در مسکو امتیازات بیشتری را دریافت کند ولی مقامات آنکارا نیک می دانند که این ترور ضربه زیانباری برای ترکیه خواهد داشت و پوزش طیب رجب اردوغان رئیس جمهور این کشور پس از ماجرای سرنگونی سوخوی روس موید این امر است.

اما فرضیه سومی که بسیاری از کارشناسان بر آن تاکید دارند مثلث شوم سران وهابی سعودی، رژیم صهیونیستی و آمریکا است. این کارشناسان معتقدند که پیروزی های ارتش سوریه و همپیمانانش در حلب و حتی در موصل عراق، شکست حامیان تروریست ها را بهمراه داشته و این کشورها برای جبران ضربات شدیدی را که بر پیکره خود متحمل شده اند، به ترور و نوعی اقدام تلافی جویانه به زغم خود دست زده اند.
سران این محور یا مثلث شوم با وجود همگرایی با ترکیه تلاش می کنند با دست زدن به ترور، آنکارا را در سرخط قرار دهند تا سرانی که داعیه امپراطوری عثمانی جدید را در سر می پرورانده اند به انفعال کشیده شوند.