سه فلسطینی امروز (سه‌شنبه) در یورش اشغالگران اسرائیلی و درگیری‌هایی با آنها در نابلس واقع در شمال کرانه باختری، قلندیا در شمال قدس و النقب در داخل اراضی اشغالی ۴۸ به شهادت رسیدند.

به گزارش مرور نیوز به نوشته روزنامه عربی۲۱، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی در جریان یورش اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی به ضرب گلوله آنها به شهادت رسید و شش تن دیگر نیز در این تیراندازی زخمی شدند.

این وزارتخانه گزارش داد، این جوان فلسطینی علاء شحام نام داشته و در دهه بیست زندگی خود بود که پس از اصابت گلوله به سرش با وضعیت وخیمی به بیمارستان منتقل شد و در ادامه به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین در ادامه اعلام کرد، در تیراندازی‌ها در اردوگاه قلندیا شش جوان دیگر نیز زخمی شدند.

اشغالگران اسرائیلی در این یورش دو جوان فلسطینی به نام‌های وسام عطا لطیفه و محمد حسن ابو لطیفه را بازداشت کردند.

مرکز اورژانس هلال احمر نابلس نیز گزارش داد، در یورش اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس، یک جوان فلسطینی به نام نادر هیثم ریان ۱۷ ساله در اثر تیراندازی به شهادت رسید و سه شهروند دیگر زخمی شده و یک جوان دیگر نیز بازداشت شد.

برخی منابع محلی اظهار کردند، درگیری‌های مسلحانه با اشغالگران از بامداد امروز در پی یورش آنها به اردوگاه بلاطه آغاز شدند.

همچنین یک جوان فلسطینی از ساکنان شهرک رهط در النقب اشغالی به ضرب گلوله اعضای یک یگان ویژه از پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

به گفته برخی منابع محلی، سند الهربد ۲۷ ساله و پدر سه کودک به ضرب گلوله پلیس رژیم صهیونیستی که به منطقه مسکونی آنها یورش برده بودند، به شهادت رسید.

پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای مدعی شد، نیروهای وابسته به آن در رهط با هدف بازداشت دو مظنون مستقر بودند و به سمت آنها تیراندازی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است، یک هفت‌تیر و گلوله‌هایی در محل تیراندازی کشف شدند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده و بیش از ۱۳ فلسطینی را از مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی بازداشت کرد.

در پی یورش اشغالگران به شهرک یعبد در جنین، درگیری‌هایی شکل گرفتند و در اثر شلیک گاز اشک‌آور تعدادی از جوانان فلسطینی دچار تنگی نفس شدند.عبد اللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس به شهادت رسیدن فلسطینی‌های ساکن قلندیا، بلاطه و النقب را تسلیت گفت و  اظهار کرد: خون این سه شهید نشان می‌دهد که مردم فلسطین مالک این سرزمین مبارک هستند.

القانوع تاکید کرد: این خون‌های پاک جرقه انقلاب مردم ما علیه اشغالگران صهیونیستی خواهند بود.

حازم قاسم، دیگر سخنگوی حماس گفت: ما در برابر انتفاضه‌ای جدید و مرحله جدیدی از مبارزه هستیم با این عنوان که اشغالگران هرگز جایی در این سرزمین نخواهند داشت، مردم ما یکپارچه باقی خواهند ماند و با اشغالگران تا بیرون راندن آنها از سرزمین‌مان مبارزه خواهند کرد.