وزیر دفاع انگلیس تهدید کرد این کشور برای استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه به منظور آنچه حمایت از ناتو خواند، آمادگی دارد.

به گزارش مرور نیوز، بن والاس اعلام کرد نیروی دریایی این کشور آمادگی دارد در صورت لزوم، سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه شلیک کند.

وزیر دفاع انگلیس گفت: روسیه نباید این موضوع را فراموش کند و مهمترین و قویترین عامل بازدارنده در برابر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سلاح هسته‌ای است. ناتو یک ائتلاف هسته‌ای است. انگلیس، فرانسه و آمریکا هم سلاح هسته‌ای در اختیار دارند.

والاس در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که پیشتر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نسبت به خطر واقعی وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد و گفت دنیا نباید خطرات یک درگیری هسته‌ای را دست کم بگیرد و اقدام ناتو برای تامین سلاح برای اوکراین”در اصل به این معنا است که ائتلاف غرب در یک جنگ نیابتی علیه روسیه درگیر شده است.

جیمز هیپی وزیر مشاور نیرو‌های مسلح انگلیس نیز امروز سه شنبه گفت که فکر نمی‌کند که یک تهدید قریب القوع درباره تشدید تنش در اوکراین وجود داشته باشد و اظهارات وزیر امور خارجه روسیه را رد کرد و آن را یک بلوف خواند.

هیپی در گفتگو با شبکه بی بی سی گفته بود «اظهارات لاوروف درباره این که ۱۵ سال یا بیشتر وزیر امور خارجه روسیه بوده است نوعی لاف زنی است. فکر نمی‌کنم در حال حاضر هیچ تهدید قریب الوقوعی برای تشدید تنش در اوکراین وجود داشته باشد. اقدام غرب در حمایت از متحدانش در اوکراین کاملا تنظیم شده است. هر کاری که ما انجام می‌دهیم برای جلوگیری از رویارویی مستقیم با روسیه است.»