نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، در واکنش به ششمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کشورش اعلام کرد که مسکو خریداران دیگری برای نفت خود پیدا خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز (سه‌شنبه) در توییتر به پست رئیس کمیسیون اروپا در این پلتفرم که از تحریم بخشی از نفت روسیه خبر داده بود، واکنش نشان داد و نوشت: همانطور که او روز گذشته گفت، روسیه واردکنندگان دیگری پیدا خواهد کرد. شایان توجه است که او حالا حرف‌های دیروز خود را نقض می‌کند. این تغییر عقیده سریع نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا شرایط خوبی ندارد.

پیش‌تر رهبران اتحادیه اروپا درباره ششمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه در نشستی در بروکسل مذاکره کردند؛ تحریم‌هایی از جمله حذف اسبربانک (بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه) از سامانه پرداخت سوئیفت، تحریم بخشی از نفت روسیه، ممنوعیت سه رسانه دیگر روسی و گسترش لیست سیاه افرادی که اتحادیه اروپا آن‌ها را مسئول نقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین می‌داند. اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا بیان کرد که این اتحادیه امیدوار است که تا ۹۰ درصد از واردات نفت روسیه را تا پایان سال میلادی جاری پس بزند.