سرویس بین الملل- رئیس جمهور کره جنوبی برای نخستین بار از اعلام مشارکت وی در فساد مالی تاکنون، یکشنبه شب گذشته در ملأ عام حاضر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری کره جنوبی، «پارک گئون هی» در نخستین اظهارات خود طی ماه های گذشته و به مناسبات فرارسیدن سال نو میلادی گفت: اتهامات سیاسی و مالی علیه خودم را رد می کنم و آنها را ساختگی و دور از واقعیت می دانم.
وی افزود: مواردی که در باره ارتباط وی با فساد مالی، رشوه، اختلاس و یا انتقال پول از شرکت های بزرگ به شرکت های زیرمجموعه خانم «چوی سون سیل» دوستم مطرح است را رد می کنم. او فقط یک دوست و آشنا بوده و اجازه نفوذ زیاد در مسائل مربوط به امور دولتی را نداشته است.

این نخستین حضور پارک گئون هی در یک نشست عمومی بعد از استیضاح وی در تاریخ 9 دسامبر محسوب می شود. درباره برکناری وی که پیشتر از سوی پارلمان این کشور استیضاح شده است، باید ۹ قاضی دادگاه قانون اساسی تصمیم گیری کنند. این دادگاه 180 روز فرصت دارد تا رای نهایی خود را در این خصوص صادر کند.

دادگاه کره جنوبی اعلام کرده است در صورت محاکمه و صدور رای ممکن است پارک گئون هی به ۴۵ سال زندان محکوم شود که باید دست کم ۱۰ سال آن را در زندان طی کند.