پس از حملات موشکی پنج‌شنبه از غزه و خاک لبنان به اراضی اشغالی و شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی که در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها و هتک حرمت آنها به مسجد الاقصی انجام شد، آمریکا تنها حملات مقاومت را محکوم کرد و واکنشی به تجاوزات رژیم صهیونیستی نداشت.

به گزارش مرورنیوز به نقل از «i۲۴NEWS»، کاخ سفید در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: کسانی که از خاک لبنان به عنوان پایگاهی برای شلیک موشک به اسرائیل استفاده می‌کنند، ملت لبنان را به خطر می‌اندازند.

در این بیانیه آمده است:‌ جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از این اتفاقات مطلع است و سفیر آمریکا به همراه مقامات بلند پایه دولت با اسرائیلی‌ها در ارتباط هستند.

کاخ سفید در ادامه بیانیه خود با چشم پوشی از تجاوزات روزافزون صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها و هتک حرمت اماکن مقدس اسلامی در قدس اشغالی و در رأس آنها مسجد الاقصی نیز تأکید کرد: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است و حق آن برای حفاظت از خود و شهروندانش در مقابل حملات را به رسمیت می‌شناسیم.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای در این باره تأکید کرد: ما شلیک موشک از لبنان و غزه علیه اسرائیل را محکوم می‌کنیم. موضع ما روشن است و بر این مساله تأکید می‌کند که اسرائیل نگرانی‌های امنیتی مشروعی داشته و حق دفاع از خود را دارد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی بعد از ظهر پنج‌شنبه از خاک لبنان موشک باران شدند. پیش از این نیز حملات موشکی از نوار غزه به اراضی اشغالی انجام شده بود