همزمان با اینکه مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) جهت شرکت در نشستی وارد لوکزامبورگ شد، به خبرنگاران گفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا نسبت به بسته جدید تحریم‌های ضد روسی آماده نیستند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از راشا تودی، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه انرژی هسته‌ای روسیه اعمال می‌کند، گفت: اتحادیه اروپا در حال حاضر در موقعیتی نیست که بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کند و ما همچنان به گفت‌وگوها در این خصوص ادامه خواهیم داد.

اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ در پاسخ به بحران‌ پیش‌آمده در اوکراین توسط روسیه، ۱۰ بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرده و ۲۷ عضو این بلوک در حال بحث و رایزنی برای اعمال یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه هستند.

طبق گزارش رسانه خبری بلومبرگ، اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی برای ممنوعیت انتقال برخی کالاها از طریق روسیه هستند؛ از جمله این محصولات می‌توان به کالاهای فناوری و برخی از انواع خودروها اشاره کرد.

علاوه بر این موارد مذکور، این بسته جدید تحریمی احتمالا شامل اعمال محدودیت‌ها علیه نهادها و شرکت‌های روسی از جمله شرکت دولتی روس‌اتم است.

با این حال، برخی‌ گزارش‌ها حاکی از آن است که اتحادیه اروپا دیگر گزینه‌هایی برای محدودیت‌های اقتصادی علیه روسیه ندارد و این اقدامات جدید احتمالا شامل گسترش لیست افراد تحریمی، مسدودسازی دارایی‌ها و محدودیت‌های مربوط به سفر خواهند شد.

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه در واکنش به اقدامات و اظهارات مقامات اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه با کمبود اقدامات علیه مسکو مواجه شده و دیگر نمی‌داند چگونه باید به روسیه ضربه بزند. آن‌ها ادعا می‌کنند که محدودیت‌های صادراتی اعمال خواهند کرد. بسیار خوب! اما اگر لازم باشد، ما همان کالاها را حتی شاید با کیفیتی بهتر از کشورهای دوست خریداری کنیم.