یافته‌های ۲ نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که رئیس جمهور کنونی ترکیه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، یافته‌های نظرسنجی مراکز مطالعاتی «آرِدا/Areda» و «آسال/Asal»، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور که فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود، به اختلاف ناچیز پیروز خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه فردا (۱۴ مه/۲۴ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. در صورتی که هیچکدام از نامزدهای ریاست جمهوری بیشتر از ۵۰ درصد آرا را اخذ نکنند، دور دوم انتخابات ۲۸ مه (۷ خرداد) برگزار خواهد شد. مؤسسات نظرسنجی از چهارم مه موظف شده‌اند تا مشخص کنند که چه کسی سفارش نظرسنجی‌ها را داده و بودجه آن را تأمین کرده است.

براساس نظرسنجی مؤسسه آرِدا، ۵۱.۳ درصد از پاسخ‌دهندگان آماده رأی دادن به اردوغان هستند و در سوی مقابل، ۴۴.۲ درصد تصمیم دارند تا به کمال قلیچدار اوغلو، رقیب اصلی اردوغان رأی دهند. نامزد سوم یعنی سینان اوگان هم تقریباً ۴ درصد آرا را به دست خواهد آورد. براساس این نظرسنجی، ائتلاف حزب حاکم «عدالت و توسعه» و «حزب حرکت ملی»، بیش از ۵۱ درصد آرا را از آن خود خواهد کرد.

در سوی دیگر، نتایج نظرسنجی مؤسسه آسال حاکی از آن است که اردوغان ۵۰.۶ و قلیچدار اوغلو ۴۶.۳ درصد آرا را به دست خواهد آورد. نظرسنجی آردا بین ۲۵ هزار نفر صورت گرفته و یکی از نخستین نظرسنجی‌هایی است که پس از انصراف محرم اینچه، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ، انجام شد. همچنین نظرسنجی آسال نیز با مشارکت بیش از ۲ هزار نفر انجام شده است.