دیدار غیرمنتظره‌ای بین رجب طیب اردوغان و سینان اوغان، نامزد خارج شده از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در دفتر اردوغان در استانبول برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از این دیدار که حدود یک ساعت به طول انجامید، هیچ اظهارنظری صورت نگرفت.

اوغان، چهره دانشگاهی سابق که توسط یک حزب ضد مهاجر حمایت می‌شد، اکنون که از رقابت خارج شده است، ممکن است کلید پیروزی در دور دوم را در دست داشته باشد.

اوغان در روزهای اخیر در گفت‌وگو با رسانه‌های ترکیه شروط کسب حمایتش از جمله موضع سخت علیه حزب کارگران ترکیه (پ.ک.ک) و همچنین جدول زمانی برای بازگرداندن میلیون‌ها پناهجو از جمله حدود ۳.۷ میلیون سوری را عنوان کرد.

در این راستا، اردوغان در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان که روز جمعه پخش شد، با بیان اینکه تسلیم خواسته‌های اوغان نمی‌شود، افزود: من فردی نیستم که دوست داشته باشم به این شکل مذاکره کنم، مردم خودشان پادشاه ساز خواهند بود.

این در حالی است که شورای عالی انتخابات ترکیه روز جمعه نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد که در آن نه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی و نه رقیب اصلی او و رهبر اپوزیسیون، کمال قلیچداراوغلو، اکثریت لازم برای دستیابی به یک پیروزی قطعی را به دست نیاوردند.

این شورا اعلام کرد که اردوغان ۴۹.۲۴ درصد و قلیچداراوغلو ۴۵.۰۷ درصد آرا را کسب کردند. سینان اوغان، سومین نامزد و سیاستمدار ملی گرا نیز ۵.۲۸ درصد آرا را به دست آورد که منجر شد انتخابات ۲۸ مه در دور دوم بین دو نامزد اصلی برگزار شود.