سرویس بین الملل- دولت آلمان درخواست ترکیه را برای دسترسی به تصاویری که هواپیماهای تورنادو مستقر در ترکیه در چارچوب مبارزه با گروه تروریستی داعش تهیه می کنند، رد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از روزنامه حریت، مجله اشپیگل این خبر را به نقل از منابعی در سفارت آلمان در آنکارا منتشر و خاطر نشان کرده است که یک ژنرال ارتش ترکیه این درخواست را به مقامات آلمانی اعلام کرده بود.  

بر اساس این خبر ژنرال ارتش ترکیه به مقامات آلمانی اعلام کرده بود که اگر با این درخواست ترکیه موافقت شود به آلمان اجازه داده خواهد شد برنامه نوسازی واحدهای نظامی آلمانی مستقر در پایگاه اینجرلیک در جنوب ترکیه را اجرا کند. 

وزارت دفاع آلمان با رد این پیشنهاد تاکید کرده است که این تصاویر را فقط در اختیار ائتلاف بین المللی ضد داعش قرار می دهد. 

مقامات وزارت دفاع آلمان خاطرنشان کردند که از مدت ها پیش منتظر موافقت ترکیه با اجرای برنامه نوسازی واحدهای نظامی آلمانی مستقر در اینجرلیک هستند اما ترکیه به علل نامعلوم مجوز لازم را صادر نکرده است.

حریت نوشت: ترکیه اجازه دسترسی محدود به تصاویری را که هواپیماهای تورنادوی آلمان از پایگاه های داعش در عراق و سوریه تهیه می کنند، دارد. 

گفته می شود آلمان نگران آن است که ترکیه در صورت دسترسی کامل به این تصاویر از آنها برای عملیات ضد مواضع حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه که از آن به عنوان شاخه سوری پ ک ک نام برده می شود، استفاده کند.