سرویس بین الملل - انتخابات ریاست جمهوری روسیه سال آینده برگزار می شود و از هم اکنون برخی چهره ها نامزدی خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های روسیه،  در حالیکه بیش از یک سال دیگر به برگزاری هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه باقی مانده است، ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات برای شرکت در این رقابت اعلام آمادگی کرد.

 رهبری ولادیمیر ژیرینفسکی 61 ساله در کنگره سراسری حزب لیبرال دمکرات برای یک دوره چهار ساله دیگر تمدید شده است.

روزنامه روسی کامرسانت روز یکشنبه در این باره نوشت: ژیرینفسکی در نشست کنگره حزبی آمادگی خود را برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری روسیه که قرار است از پاییز سال آینده آغاز شود، اعلام کرد.

ژیرینفسکی از سال 1991 پس از فروپاشی شوروی در دومای روسیه حضور دارد و دو دوره در سال های 2000 و 2011 میلادی نیز معاون این مجلس بوده است.

وی تاکنون پنج دوره در سال های 1991، 1996، 2000، 2008 و 2012 در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده که به ترتیب 7.81 درصد، 5.78 درصد، 2.7 درصد، 9.35 درصد و 6.22 درصد به دست آورده است.

ژیرینفسکی راهبرد سیاسی حزب لیبرال دمکرات را با تکیه بر ملی گرایی روسی و دفاع از حقوق روس ها در روسیه و جمهوری های سابق شوروی بنا کرده است.

به نوشته روزنامه کامرسانت، ژیرینفسکی اعلام کرده است که تمام امکانات حزب لیبرال دمکرات را برای دستیابی به اهداف حزبی و موفقیت های سیاسی در دست خواهد گرفت.

این روزنامه افزوده است: وی با وجود اینکه هیچگاه پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری را باور نداشته است، اما در پنج دوره شرکت کرده و اکنون هم معلوم نیست به چه دلیلی می خواهد بازهم در انتخابات شرکت کند.

هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه مارس 2018 (اسفند 96) برگزار می شود که تاکنون ژیرینفسکی و الکساندر ناوالنی برای شرکت در آن اعلام آمادگی کرده اند. 

ناوالنی که به عنوان مخالف دولت روسیه فعالیت می کند، تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به رغم جریان محاکمه به اتهام اختلاس مالی اعلام کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرده که با توجه به وضعیت این کشور، نتایج عملکرد حکومت و بازتاب آن در افکار عمومی برای شرکت در انتخابات تصمیم می گیرد.

بر اساس قانون اساسی روسیه، یک فرد می تواند دو دوره متوالی رئیس جمهوری این کشور باشد و پوتین رئیس جمهوری کنونی نیز امکان نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 را دارد. 

ولادیمیر پوتین از 31 دسامبر 1999 دو دوره چهار ساله رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به مدت چهار سال تا 2012 و طی دوره ریاست جمهوری مدودیف نخست وزیر این کشور شد.