دولت عراق به حکم اخیر یک دادگاه استیناف آمریکا علیه درخواست وزارت دادگستری دولت ترامپ در این دادگاه برای به جریان انداختن مجدد ممنوعیت مهاجرتی وی واکنش نشان داده و در همین راستا سخنگوی دولت عراق رضایت این دولت از این حکم را اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این حکم، دادگاه استیناف آمریکا درخواست دولت ترامپ برای اجرای دوباره دستور ممنوعیت علیه ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا را رد کرد. پیشتر روز جمعه یک قاضی فدرال در واشنگتن این دستور ممنوعیت ترامپ را به حال تعلیق درآورده بود.

سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق به رویترز گفت: اقدام دادگاه استیناف آمریکا در رد درخواست تجدیدنظر ترامپ یک اقدام در مسیر درست برای حل مشکلاتی که دستور ترامپ به وجود آورد، بود.

ترامپ چند روز پیش در دستوری اجرایی ورود پناهجویان به آمریکا را برای مدت 120 روز و ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا را برای مدت 90 روز به حال تعلیق درآورده بود.

بعد از اعلام این ممنوعیت دولت عراق به آن اعتراض کرده و آن را ناعادلانه خواند و تاکید کرد، تا کنون هیچ عراقی در حملات تروریستی در خاک آمریکا دست نداشته است. با این حال این دولت از تلافی این اقدام خودداری کرد.