سرویس بین الملل- روزنامه واشنگتن پست در گزارشی قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را به مراتب بیشتر از گذشته خواند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، واشنگتن پست افزود: دونالد ترامپ در تلاش است تا به ایران فشار وارد کند اما ایران در حال حاضر قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

واشنگتن پست ادامه داد: تلاش سخت ترامپ برای اعمال فشار به ایران اگرچه باعث خرسندی متحدان عربی آمریکا شده است اما این موضوع وجود دارد که ایران در حال حاضر قویتر از هر زمان دیگری طی 40 سال گذشته است.

در این گزارش آمده است: دولت ترامپ نشان داد که از سیاست باراک اوباما که تمرکز آن بر روی دنبال کردن توافق هسته‌ای بود فاصله گرفته است.

این پایگاه در ادامه افزود: بسیاری در منطقه این حدس را می‌زنند که تنش‌های میان ایران و آمریکا به وضعیت زمان «جرج بوش» بازخواهد گشت که در آن زمان تنش‌های میان دو طرف به یک جنگ در سایه در عراق تبدیل شد اما این تفاوت وجود دارد که در حال حاضر آمریکا با ایرانی به مراتب قویتر روبه‌رو است که از 6 سال آشفتگی در کشورهای عربی استفاده کرده و همواره به دنبال افزایش قابلیت ها و نفوذ خود بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران طی سال‌های اخیر قابلیت‌های موشکی خود را توسعه داده و ظرفیت مقابله با پایگاه‌های آمریکا در خاورمیانه و نیز متحدان این کشور در منطقه را دارد و نیز متحدانی برای خود به وجود آورده است که ایران را به قدرتمندترین کشور منطقه تبدیل کرده است.