مسئول نظامی سوریه از تاکتیک جدید و موفق ارتش سوریه در تثبیت مواضع خود به دنبال پیشروی در حومه حمص خبر داد و گفت: فرودگاه نظامی T4 در امنیت کامل است.

به گزارش مرور نیوز منبع نظامی سوریه در دمشق اظهار داشت: ارتش سوریه و متحدانش با بیرون راندن عناصر داعش از همه مناطق در محور قرتین به قصر الحیر این محور را کاملا امن و حضور خود را در آنجا تثبیت کردند.

فرودگاه T4 در امنیت کامل است/ داعش فرصت پاتک در حومه حمص را ندارد

وی افزود:از جمله مناطق این محور، مزرعه فضه در سمت راست قصر الحیر است که ارتش سوریه برای اولین بار از ورود داعش به این منطقه آنجا را آزاد کرده است.

منبع نظامی سوریه امکان پاتک نیروهای داعش به مناطق آزاد شده را محال خواند و گفت: فرماندهی نبرد تاکتیک جدیدی را در عملیات تثبیت مواضع ارتش سوریه بکارگرفته که بخشی از ایجاد خاکریزهایی با فواصل یک کیلومتری از یکدیگر است علاوه بر اینکه خط اول نبرد را با دوربین های حرارتی قدرتمند و توپخانه دوشکا و تانک های t62 و موشک های ضد تانک کورنیت مجهز کرده است.

وی افزود: ارتش سوریه و متحدانش نقطه المشتل که بعد از قصر الحیر حد فاصل با داعش در تل السیرتیل است، زیر سلطه آتش بازی خود دارند و از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه و متحدانش که برای آزادسازی تدمر در حال پیشروی هستند به دروازه جبل الطار رسیدند که با سقوط آن استحکامات دعش در تدمر فرو می پاشد.

این منبع امنیت فرودگاه T4 را کامل خواند و گفت: ارتش سوریه تا شعاع بیست کیلومتری فرودگاه را کاملا تحت تسلط خود دارند و جنگنده های روسیه و سوریه به منظور پشتیبانی از ارتش سوریه و نیروهای متحد آن به شکل دوره ای از این فردوگاه بلند می شوند.