رئیس جمهور افغانستان گفت: پرونده «فرخنده» تحت بررسی بوده و بزودی اسناد دقیق در خصوص مرتکبین و مجرمین این پرونده ارائه خواهد شد و آنها به سزای اعمالشان می‌رسند.

به گزارش مرور نیوز، «محمداشرف غنی» شب گذشته با شماری از اعضای شبکه زنان افغان در کاخ ریاست جمهوری افغانستان دیدار کرد.

وی با تاکید براینکه باید موانع موجود در پیش روی زنان برای پیشرفت برداشته شود، گفت: طی 15 ساله گذشته مسیرهای دشواری در راستای تامین حقوق زنان طی شده است اما موثر بوده‌اند.

غنی تاکید کرد: حرکت‌های پایدار به نهادهای پایدار نیاز دارد.

رئیس جمهور افغانستان گفت: در 3 سال آینده نقشه راه واضحی در این زمینه فراهم شود و اجرای قانون و ایجاد توازن میان مرد و زن یک حرکت دوامدار و اراده قوی می‌خواهد.

محمد اشرف غنی افزود: برنامه توسعه اقتصادی زنان اعلام می‌شود و در تمام برنامه‌های ملی به رشد همه جانبه زنان در تمام عرصه‌‌ها توجه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در شورا‌های توسعه‌ای که قرار است ایجاد شوند، زنان و مردان باید نقش مساوی داشته باشند.

رئیس ‌جمهور با تاکید بر این ‌که در راستای محو خشونت علیه زنان گام‌های اساسی برداشته شود، گفت: تغییر فرهنگ ناپسند در این عرصه مهم است، زیرا خشونت از خانواده آغاز می‌شود و در خانواده ختم می‌گردد.

غنی همچنین با اشاره بر این ‌که در زمینه استخدام زنان در دادگاه عالی و دادستانی کل گام ‌های ارزنده ‌ای برداشته شده است، گفت: اکنون 200 قاضی زن داریم و باید در زمینه گماشتن بیشتر زنان در دفاتر عدلی و قضایی سراسر کشور کار صورت بگیرد.

رئیس جمهور افغانستان در این دیدار همچنین به موضوع «فرخنده» اشاره کرد و گفت: این موضوع تحت تعقیب بوده است و بزودی اسناد دقیق در خصوص مرتکبین و مجرمین این پرونده ارائه خواهد شد و آنها به سزای اعمالشان می رسند.

غنی خاطرنشان کرد: تمرکز در حقوق اسلامی و قوانین، مشکلات و انتقادات را کاهش می‌دهد.

رئیس ‌جمهور افغانستان در پایان سخنانش گفت: حکومت برای برگزاری انتخابات ولسی ‌جرگه و شورا‌های ولسوالی‌ ها اراده قوی دارد و نقش زنان در این انتخابات حتمی و حیاتی است.