افسر ارشد انگلیسی در ناتو مدعی شده که حملات احتمالی سایبری روسیه و ایجاد اختلال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مثابه اقدام برای جنگ است و باعث می‌شود تا این ائتلاف نظامی به دنبال دفاع جامع باشد.

به گزارش مرور نیوز، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ژنرال "سر آدریان برادشاو"، معاون فرماندهی کل ناتو در اروپا گفت، احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، اروپا و کمپین اطلاع رسانی نادرست در سطح بین‌الملل می‌تواند مساله بروز یک حمله را قوت بخشد.

وی در مقاله‌ای نوشت: براساس توافقنامه‌های ناتو، زمانی که به یکی از کشورهای عضو این ائتلاف حمله‌ای صورت گیرد، یعنی به تمام این ائتلاف حمله شده است و براین اساس، به متحدان این اجازه داده می‌شود تا برای دفاع از خود دست به اقدامات لازم بزنند.

این افسر ارشد انگلیسی در ناتو ادامه داد: ائتلاف نظامی ناتو حمله سایبری را در زمره حملات با سلاح در زمین، هوا و دریا می‌داند. حملات سایبری بسیار گسترده هستند. در درگیری‌های آینده یک عامل سایبری وجود دارد. این مساله به طور حتم بخش اصلی تهدید علیه ما از سوی روسیه و از سوی افراط گرایان است. روسیه یک تهدید هیبریدی برای اعضای ناتو است.

وی همچنین کرملین را به تخطی از قوانین و هنجارها در روابط بین‌الملل متهم کرد و گفت:‌ روسیه با این اقدامات کریمه را به خود ملحق کرد و از مخالفان در شرق اوکراین حمایت می‌کند. ما باید بازدارندگی موثری را برای این منظور در نظر بگیریم.