'امبر راد' وزیر کشور انگلیس روز شنبه گفت که دولت این کشور هنوز اطلاعی از عامل یا عاملان حمله سایبری که سبب فلج شدن سیستم بهداشتی این کشور (ان اچ اس ) شده است، ندارد.

به گزارش مرور نیوز، وی در گفت وگو با شبکه 'بی بی سی ' گفت: 'ما هنوز قادر به این نیستیم بگوییم که چه کسی پشت حمله روز گذشته ( جمعه ) بوده است، و تحقیقات دراین مورد همچنان در جریان است.
وزیر کشور انگلیس بیان داشت که مرکز امنیت ملی سایبری انگلیس در حال همکاری با سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس) برای محدود کردن آثار حمله سایبری صورت گرفته است. ضمن اینکه آژانس جرایم ملی انگلیس نیز در حال پیگیری برای شناسایی منشا این حمله است.
وی افزود: دولت انگلیس اطلاعی در مورد اینکه این حمله ممکن است از سوی یک دولت خارجی هدایت شده باشد، ندارد.
براساس گزارش های منتشر شده به دنبال حمله سایبری سنگین روز جمعه گذشته علیه سامانه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس )، فعالیت های این سازمان از جمله بیمارستان های وابسته به آن، دچار بهم ریختگی و مشکل شدید شده است.
بر اثر حمله سایبری یاد شده که گفته ابعاد جهانی داشته است، دستکم پانزده بیمارستان‌ در انگلیس هدف قرار گرفته و دسترسی کارکنان آن به اطلاعات بیماران قطع شده است.
منابع انگلیسی روز شنبه گزارش داند که نزدیک به یکصد کشور جهان در جریان حمله سایبری یاد شده که گفته می شود توسط یک 'باج‌افزار ' صورت گرفته است، دچار مشکل شده اند.
باج‌افزار به نوعی از بدافزار گفته می‌شود که در آن هکر یا هکرها از قربانی حمله تقاضای باج می‌کند.
به گفته منابع انگلیسی، براساس گزارش منتشر شده توسط 'ویکی لیکس'، این بدافزار از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا 'ان اس ای '، به عنوان یک سلاح سایبری مورد استفاده قرار می گرفته و اخیرا توسط یک گروه ناشناخته به سرقت رفته است.
گروهی ناشناخته به نام 'شدو بروکرز' تقریبا یک ماه پیش مدعی شده بود که آژانس امنیت ملی آمریکا را هک کرده و یکی از بدافزارهایی را که این نهاد امنیتی تولید کرده، منتشر کرده است.