تصویب نامگذاری یک خیابان نزدیک سفارت روسیه در واشنگتن به نام بوریس نمتسوف که به عنوان یکی از مخالفان دولت این کشور شهرت داشت و سال 2015 به قتل رسید، سبب شده پیشنهاد ضرورت اقدام متقابل از سوی مسکو نیز مطرح شود.

به گزارش مرور نیوز، کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا طرح نامگذاری خیابان توماس جفرسون (رئیس جمهوری سال های 1861 تا 1865) را تائید کرده است.
شبکه تلویزیونی لایف نیوز روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: مطابق این طرح قانونی، شورای شهر واشنگتن اجازه دارد، تابلو نام نمتسوف را در خیابان مقابل سفارت روسیه نصب کند.
نمتسوف معاون نخست وزیر روسیه در زمان بوریس یلتسین نخستین رئیس جمهوری این کشور پس از فروپاشی شوروی بود که فوریه سال 2015 به ضرب گلوله نزدیک میدان سرخ به قتل رسید.
گزارش شده که قاتل وی دستگیر شده ولی هنوز سفارش دهنده این اقدام شناسایی نشده است.
لایف نیوز در ادامه گزارش خود اعلام کرد: اکنون تصویب قرار گرفتن نام نمتسوف بر یک خیابان نزدیک سفارت روسیه، واکنش های گسترده ای در شبکه های اجتماعی بین روس ها داشته است و خواسته اند، نام های ادوارد اسنودن افشاگر عملیات جاسوسی فوق محرمانه سازمان سیا یا مارتین لوترکینگ رهبر کشته شده جنبش مدنی سیاهپوستان آمریکا روی خیابان نزدیک سفارت این کشور در مسکو قرار گیرد.
هوشی مینه رهبر ضداشغالگری ویتنام در جنگ با آمریکا که شکست را به این کشور تحمیل کرد و هیروشیما-ناکازاکی شهرهای ژاپنی هدف اصابت دو بمب اتمی در سال 1945 و در حالیکه جنگ دوم جهانی پایان یافته بود به عنوان تنها انفجارهای اتمی جنگی جهان که بیش از 220 هزار کشته برجای گذاشت، نیز از دیگر نام پیشنهادهای کاربران روسی است که پویش مجازی آن هر روز بیشتر گسترش می یابد.
باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به عنوان بنیانگذار سیاست های ضدروسی از سال 2014، مجموعه ای از سخت ترین تحریم ها را در تاریخ روابط اقتصادی با روسیه، تقابل خاموش نظامی در شرق اروپا و چندین جمهوری سابق شوروی پایه ریزی کرد که سایه آن همچنان بر مناسبات مسکو-واشنگتن سنگینی می کند.
از سوی دیگر، فعالیت شماری از نمایندگان در کنگره آمریکا با دیدگاههای ضدروسی از هر دو حزب جمهوریخواه حاکم و دموکرات و طرح های مختلف افزایش فشار بر مسکو، سبب شده افق روشنی برای شکل گیری بهبود اساسی در روابط دو کشور وجود نداشته باشد.