تیان چی سفیر چین دریمن گفت که کودکان یمنی بیشترین قربانیان جنگ دراین کشورهستند به طوری که از ابتدای جنگ در یمن تاکنون، کودکان بیشترین افراد زخمی و کشته شده را تشکیل می دهند.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا) سفیر چین در یمن روزگذشته جمعه افزود: برخی دیگر از کودکان یمنی همچنان از گرسنگی وبیماری رنج می برند درحالی که امکان درمان آنها وجود ندارد.
وی با ارسال پیام تبریک به کودکان یمن به مناسبت روزجهانی کودک اول ژوئن(11خرداد) وآرزوی سلامتی وخوشبختی برای آنها گفت که کودکان امید کشورها هستند و دولت ها باید تلاش بیشتری برای تضمین حقوق کودکان در زمینه زندگی، بهداشت، حضانت و آموزش انجام بدهند و هدف از نامگذاری روزجهانی کودک حمایت از حقوق کودکان و مبارزه با اقدامات جنایی علیه آنهاست.
وی تاکید کرد جنگ در یمن منجربه کشته شدن بیش از 1000 کودک یمنی بر اثر بمباران ، فقرو بیماری شد و2.2 میلیون کودک در حال حاضر از سوء تغذیه رنج می برند که 46 درصد آنها سوء تغذیه شدید دارند وکودکان زیادی بر اثر ابتلا به بیمارهایی مانند اسهال، سوء تغذیه والتهاب دستگاه تنفسی که می شود از آن پیشگیری کرد به استقبال مرگ رفته اند.
سفیر چین در یمن ضمن اظهار همبستگی کشورش با کودکان یمنی به نحوه ارسال کمک های چین به یمن از کانال های مختلف پرداخت.
وی راه حل ریشه ای اوضاع یمن را پایان دادن به جنگ، تحقق صلح، بازسازی اقتصادی و ایجاد جو صلح آمیز، امن و با ثبات برای رشد کودکان یمنی دانست.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.