دانشگاه‌های هلند در صورت استفاده بیش از حد از زبان انگلیسی به دادگاه کشیده خواهند شد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از دوچ نیوز، یک گروه لابی‌گر هلندی که برای بالا بردن استانداردهای آموزشی در کشور هلند فعالیت می‌کند قصد دارد تا دولت این کشور و مسئولان آموزش عالی کشور را به دادگاه بکشاند تا توضیح دهند که به چه دلیل تعداد زیادی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور دوره‌های خود را به زبان انگلیسی برپا می‌کنند.

دولت مدعی است که برای جذب حداکثری دانشجویان خارجی به این میزان از زبان انگلیسی استفاده و دوره‌های دانشگاهی را با این زبان برگزار می‌کند.

اما این سازمان معتقد است زبان هلندی مهجور واقع شده است و دولت و دانشگاه‌ها برای درآمدزایی بیشتر دست به این کار می‌زنند. در حالی که این رویکرد به دانشجویان بومی آسیب می‌زند. بنابراین دولت باید قوانین سختگیرانه‌تری در مورد شرایط استفاده از زبان انگلیسی وضع نماید.

قانون در حال حاضر به صراحت می‌گوید آموزش باید به زبان هلندی باشد مگر آن که دلایل موجهی برای عدول از آن وجود داشته باشد. اما دولت هلند قانون فعلی را آن طور که باید، اجرا نمی‌کند.

این سازمان اعلام کرد در صورتی که دولت اصلاحات مدنظر را اعمال نکند با شکایت این سازمان مواجه خواهد شد و بایستی در دادگاه پاسخگو باشد.