رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی خود دیدار کرد و از راه حلی صلح آمیز برای پایان دادن به درگیری‌ها در شرق این کشور اروپایی حمایت کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به نقش روسیه در پایان دادن به بحران در شرق اوکراین نیز اشاره کرد درحالیکه دولت آمریکا به تازگی بر تحریم‌ها علیه روسیه بخاطر دخالت در امور اوکراین افزوده است.

ترامپ در دفتر کاری خود در کاخ سفید با پترو پوروشنکو، همتایش از اوکراین دیدار کرد و این دیدار را "بسیار خوب و پر از پیشرفت" دانست.

دیدار این دو پس از دیدار میان پوروشنکو با مایک پنس، معاون ترامپ صورت گرفت.

تحریم‌ها علیه مقام‌های اوکراینی سابق، روسیه و کمپانی‌هایی اعمال شده که آمریکایی‌ها آن را اقداماتی برای سخت‌تر کردن وضعیت روسیه به دلیل اشغال شبه جزیره کریمه می دانند؛ این شبه جزیره در سال 2014 با رفراندومی به روسیه ملحق شد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای پس از دیدار میان ترامپ و رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که این دیدار برای حمایت از راه حلی صلح آمیز در پایان دادن به بحران در شرق اوکراین و دستورکار اصلاحات از سوی پوروشنکو و اقدامات ضد فساد برگزار شد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای جداگانه پس از دیدار میان پنس و پوروشنکو اعلام کرد که معاون رئیس جمهوری آمریکا بر تداوم حمایت این کشور از تحقق توافق مینسک تاکید کرده است.