وزیر خارجه انگلیس در دیدار با همتای کویتی خود از تلاش های این کشور برای میانجی گری در بحران دیپلماتیک قطر اعلام حمایت کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از  اسکای نیوز عربی، 'بوریس جانسون' وزیر امور خارجه انگلیس بعدازظهر امروز (شنبه) وارد پایتخت کویت شد و با «صباح خالد الصباح» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
بر اساس این گزارش، وزیر خارجه انگلیس در دیدار با همتای کویتی خود ضمن ابراز نگرانی از ادامه بحران قطع روابط دیپلماتیک عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر، بار دیگر تاکید کرد که کشورش از میانجیگری کویت و تلاش های شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح»، امیر این کشور برای پایان دادن به این بحران به طور کامل پشتیبانی می کند.
جانسون همچنین از تمامی طرف های بحران دیپلماتیک خلیج فارس خواست، تنش کنونی در منطقه را مهار کنند و برای ایجاد راه حل از طریق گفت و گو نیز شتاب داشته باشند.
وزیر خارجه کویت نیز ضمن قدردانی از تلاش های انگلیس در راستای بررسی و یافتن راه حل برای بحران دیپلماتیک قطر و با کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین و پشتیبانی از تلاش های امیر این کشور در این زمینه، از روابط تاریخی میان دو کشور در تمامی زمینه ها تمجید کرد.
'بوریس جانسون' وزیر خارجه انگلیس عصر دیروز برای بررسی بحران دیپلماتیک قطر با چهار کشور عربی به ریاض پایتخت عربستان سفر کرد.
وی در دیدار با مقامات سعودی تاکید کرد که در سفر به منطقه، تمامی کشورهای طرف در بحران کنونی را به پشتیبانی از میانجیگری کویت، کاهش تنش و محافظت از اتحاد شورای همکاری خلیج فارس ترغیب خواهد کرد.
عربستان روز دوشنبه (15 خرداد 96) به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد: ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر بسته اند.