معاون وزیر امور خارجه کویت با بیان اینکه ایران متن نامه کویت را درک می‌کند، تأکید کرد که تهران آمادگی خود را برای تنش‌زدایی در روابط اعلام کرده است.

به گزارش مرور نیوز، پس از سفر شیخ صباح الصباح، وزیر امور خارجه کویت به ایران، شیخ خالد جارالله معاون وزیر امور خارجه کویت نسبت به دورنمای روابط بهتر ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ابراز امیدواری کرده است.

جارالله روز جمعه در مصاحبه با یک روزنامه کویتی اعلام کرد که تهران آماده تنش‌زدایی در روابط خود با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

روز چهارشنبه، وزیر امور خارجه کویت نامه امیر این کشور را از طرف کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به رئیس جمهور کشورمان تحویل داد که به نظر می‌رسد این کشوردها به دنبال بهبود روابط خود با ایران هستند.

این نخستین دیدار یک مقام بلندپایه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ایران از اوایل سال 2016 بود.

جارالله ادامه داد: این نامه شامل اصول مذاکرات احتمالی بود و می‌تواند مسیر بهبود روابط ایران و کشورهای منطقه را هموار سازد.

وی افزود: ما احساس می‌کنیم که طرف ایرانی متن نامه را درک می‌کند و در راستای آن گام‌های بعدی را برمی‌دارد.

حسن روحانی در دیدار با وزیر امور خارجه کویت، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که در راستای توسعه ثبات و امنیت باشد حمایت کرده و به آن کمک می‌کند.

فرستاده ویژه کویت نیز تأکید کرد که امیر، دولت و مردم کویت همواره احترام فراوانی برای دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و نقش تأثیرگذار این کشور در منطقه قایل هستند.