جان هانتسمن، سفیر جدید آمریکا در روسیه در مراسمی استوارنامه خود را در محل کاخ کرملین تحویل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه داد و رسما کارش را آغاز کرد.

به گزارش مرور نیوز، جان هانتسمن که سابقه دو بار سفیری آمریکا را در کارنامه‌اش دارد، روز دوشنبه وارد مسکو شد تا جانشین جان تفت در این سمت شود.

تفت در حالی روسیه را ترک کرد که سه سال به عنوان سفیر آمریکا در این کشور فعالیت داشت و در دوران سفیری او روابط روسیه با آمریکا وخامت بی‌سابقه‌ای را از زمان پایان جنگ سرد تاکنون تجربه کرد.

در ماه‌های اخیر و در جریان اقدامات تلافی جویانه روسیه و آمریکا برای بستن تاسیسات دیپلماتیک خود و اخراج دیپلمات‌هایشان روابط دو کشور حتی بدتر از قبل شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنانش به هانتسمن ضمن عرض تسلیت روسیه از بابت کشتار اخیر در لاس‌وگاس آمریکا برای بهتر شدن روابط کشورش با آمریکا اظهار امیدواری کرد.

پوتین گفت: سطح فعلی روابط برای ما راضی کننده نیست.

او تصریح کرد: ما حامی همکاری سازنده، قابل پیش‌بینی و سودمند برای دو طرف هستیم.

پوتین همچنین تاکید کرد که هم آمریکا و هم روسیه نباید در امور داخلی یکدیگر مداخله کنند.

هانتسمن که فرماندار سابق ایالت یوتا بوده و زمانی تقاضا کرده بود دونالد ترامپ دست از کاندیداتوری خود برای ریاست جمهوری آمریکا بردارد چند روز پیش به راحتی تاییدیه لازم برای سفیر شدن را کسب کرد.

او در دوران ریاست جمهوری جورج اچ دبلیو بوش، سفیر آمریکا در سنگاپور و در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، سفیر آمریکا در چین بوده است.

اظهارات هانتسمن درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا

هانتسمن چند روز پیش در جلسه استماعی که در راستای تایید او برگزار شد گفت: هیچ تردیدی در مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود ندارد.

او گفت که بدون شک به مقام‌های روسیه یادآوری خواهد کرد که باید از بابت اقداماتشان پاسخگو باشند.

وی در بیانیه‌ای بعد از مراسم روز سه‌شنبه گفت: به دنبال تلاش برای بازسازی اعتماد میان دو کشور و تقویت روابط دوجانبه براساس همکاری‌های مشترک است.