سرویس بین الملل- رئیس جمهور کره جنوبی به اتهام مشارکت در رسوایی مالی از سوی دادستانی این کشور مورد بازجویی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری یونهاب، «پارک گیون هی» به دلیل ارتباط با پرونده رسوایی نهاد ریاست جمهوری این کشور از سوی دادستانی مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

او متهم است که به «چوی سون سیل» اجازه داده است بدون داشتن مقام رسمی در نهاد ریاست جمهوری رفت و آمد کرده و به متن سخنرانی مسوولان و شخص رییس جمهور و مدارک محرمانه دیگر دسترسی داشته باشد.

شماری از مشاوران ارشد رئیس جمهوری مرتبط با این پرونده، از مقامشان برکنار شده و توسط دادستانی تحت پیگرد قرار گرفته اند و به خانه های تعدادی دیگر نیز حمله شده و مدارک مربوط از سوی دادستانی ضبط شده است.

روز شنبه نزدیک به 850 هزار معترض در پایتخت کره جنوبی برای سومین هفته متوالی، خواستار استعفای رئیس جمهوری شدند و در حالی که شمع روشن کرده بودند بر استمرار تمرکز دادستانی بر این پرونده تاکید ورزیدند.

مقام های دادستانی می خواهند رئیس جمهوری را تحت پیگرد و مورد سوال قرار دهند تا مشخص شود که او تا چه اندازه در شکل گیری این پرونده و افزایش نفوذ خانم چوی و فساد مالی وی موثر بوده است.

از این زن به عنوان کسی یاد می شود که شرکت های تحت مدیریتش بیش از 70 میلیون دلار از شرکت های بزرگ کره ای دریافت کرده اند و نام پارک گیون هی رییس جمهور کره جنوبی هم در این پرونده درج شده است.