معاون سلامت ادره کل دامپزشکی خراسان رضوی از افزایش 25 درصدی مراجعه مردم به کشتارگاه‌های استان برای ذبح دام خبر داد.

به گزارش مرور نیوز از مشهد، محمد رشتی‌بافت  با توجه به سنت حسنه قربانی دام در عید سعید قربان گفت:تمام تمهیدات لازم برای قربانی دام در عید سعید قربان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه دام از نظر بیماری‌های مختلف توسط دامپزشک معاینه می‌شود، بیان کرد: ذبح بهداشتی در کشتارگاه‌ها به مردم توصیه می‌شود.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی در مورد تمهیدات در نظر گرفته شده در روز عید قربان گفت: 75 اکیپ نظارتی ثابت و 106 اکیپ سیار، 884 دکتر دامپزشک، 170 بازرس بهداشت گوشت و 33 ناظر شرعی برای این ایام خدمات ارائه می‌دهند.

رشتی‌بافت با اشاره به وجود ناظر بر ذبح بهداشتی دام در کشتارگاه‌ها بیان کرد: تمام خیریه‌های مشهد در روز عید سعید قربان گوشت قربانی خود را به کشتارگاه‌ها سفارش داده‌اند.

وی در مورد سفارش تلفنی ذبح دام و تحویل در منزل نیز ابراز کرد: شماره تماس 38801393 آماده ارائه خدمات ذبح بهداشتی دام در کشتارگاه‌ها هستند.

معاون سلامت ادره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت تمام وقت کشتارگاه‌ها در روز عید سعید قربان گفت: 35 کشتارگاه در خراسان رضوی فعالیت دارند.

رشتی‌بافت با بیان اینکه کشتارگاه‌های استان خراسان رضوی بیشترین مراجعه کننده را برای ذبح دام به خود اختصاص داده‌اند، اظهار کرد: حدود 60 درصد از گوشت گوسفندی و 80 درصد از گوشت گاوی کل استان در کشتارگاه‌ها ذبح می‌شوند.