نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با راه اندازی رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و نیز احداث بیمارستان 300 تختخوابه زیر نظر این دانشگاه موافقت کرد.

به گزارش مرور نیوز، همایون یوسفی بیان کرد: خوزستان پس از استان تهران بیشترین جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد را به خود اختصاص داده و در مقاطع مختلف رشته های گروه غیرپزشکی از توسعه به نسبت مناسبی برخوردار است ولی متاسفانه در گروه علوم پزشکی با وجود فراهم بودن زیرساخت ها و امکانات، موفق به راه اندازی رشته پزشکی نشده بود.

وی افزود: وجود دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان یکی از دانشگاه های مادر علوم پزشکی نقطه اتکای خوبی برای توسعه بخش پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز است.

عضو کمسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز با داشتن اعضای هیات علمی کافی، فضای آموزشی مناسب و سابقه طولانی جذب و تربیت دانشجو در رشته های پرستاری و مامایی در واحدهای اهواز، دزفول، مسجدسلیمان، آبادان و بهبهان یکی از بهترین ظرفیت های راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اهواز به منظور تامین کادر درمانی موردنیاز استان و همچنین احداث بیمارستان تخصصی با تجهیزات پزشکی لازم زیر نظر این دانشگاه است.

یوسفی افزود: با وجود چنین ظرفیت هایی در خوزستان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مکاتبات مختلف تقاضا شد تا ضمن حمایت مدیران و مسوولان منطقه، نسبت به صدور مجوز و تسریع در راه اندازی رشته پزشکی و احداث بیمارستان تخصصی در دانشگاه آزاد اهواز اقدام جدی صورت گیرد.

وی گفت: ساخت بیمارستان جدید و جذب دانشجویان جدید تحول بسیار خوبی را در زمینه پزشکی در خوزستان ایجاد و در تامین نیروی انسانی این حوزه نیز بسیار موثر خواهد بود.