نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را مکلف کردند که در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمایت‌های لازم برای استفاده از ظرفیت مازاد صنعت دفاعی در تأمین اقلام دفاعی و غیردفاعی کشور را با مشارکت بخش خصوصی انجام دهد.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) ماده ۵۲ را با ۱۴۵ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

بر اساس بند (الف) این ماده دولت مکلف است در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت‌ها و مساعدت‌های لازم از قبیل کمک‌های مالی و اعتباری و تنظیم مقررات مورد نیاز برای استفاده از ظرفیت مازاد صنعت دفاعی و نیل به خوداتکایی در تامین اقلام دفاعی و غیردفاعی کشور را با مشارکت بخش خصوصی به عمل آورد. همه دستگاه‌های اجرایی مجازند از این ظرفیت‌های استفاده نمایند.

بر اساس بند (ب) به منظور ارتقاء و به روز نمودن فناوری‌های صنعت دانش بنیان هواپیماسازی، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شرکت صنایع هواپیماسازی ایران، نوسازی و تامین ناوگان مسافری کشور (خرید هواپیما) با اولویت استفاده از ظرفیت‌های این شرکت انجام گیرد.