سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه فوق‌العاده صبح امروز این کمیسیون قرار بر این شد که کمیسیون در ادامه کار با اتحاد و اقتدار کامل به وظایف قانونی‌اش عمل کند.

به گزارش مرور نیوز، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی صبح امروز ساعت شش و نیم جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل داد و به بررسی مهمترین مسائل سیاسی و امنیتی داخلی و خارجی پرداخت.

در این جلسه کلیه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور داشتند که قرار بر این شد با توجه به قرار گرفتن برنامه ششم توسعه در دستور کار مجلس و احتمالاً بلافاصله قرار گرفتن بودجه 96 در دستور کار مجلس و عدم امکان برگزاری جلسات کمیسیون طبق روال عادی، این کمسیون در جلسات ویژه و فوق العاده‌ای موضوعات مربوطه را بررسی و پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت:‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز به اتفاق آرا تصمیم گیری کرد که این جلسه نقطه پایانی بر کلیه مسائل اخیر کمیسیون محسوب شود و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اتحاد و اقتدار کامل به وظایف قانونی‌اش عمل نمایند.

 حدود دو هفته قبل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه‌ای با وزیر امور خارجه داشت که بعد از این جلسه کریمی قدوسی سخنان محرمانه وزیر امور خارجه را به صورت گزینشی منتشر کرد. موضوعی که باعث واکنش بسیاری از اعضای این کمیسیون در رد اقدام کریمی قدوسی و حتی انتشار بیانیه‌ای از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شد.

وزارت امور خارجه نیز در دو بیانیه و یک اظهار نظر رسمی از سوی سخنگوی این وزارتخانه تمامی ادعاهای کریمی قدوسی را تکذب کرد. این اتفاقات باعث بروز حواشی در کار کمیسیون امنیت ملی و حتی اختلافات داخلی شد که با توجه به صحبت‌های نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مبنی بر اینکه جلسه امروز نقطه پایانی بر حواشی اخیر است، به نظر می‌رسد کمیسیون در جلسه فوق‌العاده به دنبال برطرف کردن این اختلافات و برگشت کار کمیسیون به روال عادی است.