رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: گسترش همکاری‌ها و تعامل با مراکز دانشگاهی سایر کشورها باید به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته شود.

به گزارش مرور نیوز، محمدباقر نوبخت که در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه ششم در صحن مجلس حضور داشت حین بررسی ماده‌ای از این لایحه مربوط به گسترش همکاری و تعاملات فعال دانشگاهی با توجه به اینکه حذف ماده مذکور پیشنهاد شده بود گفت: قطعا نظرات نمایندگان مجلس در موضوعات مختلف کشور ارزشمند است، اما باید در تصمیم گیری‌ها و نظرات بیانات رهبری به عنوان سند فرادست مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: براساس بند ۷۹ سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری تصریح شده که در جهت همکاری و گسترش تعامل فعال و سازنده در حوزه علمی و فناوری با سایر کشورها و مراکز علمی و فناوری معتبر منطقه‌ای و به ویژه جهان اسلام و توسعه و تجارت محصولات دانش بنیان تلاش شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به ضرورت گسترش همکاری‌ها و تعامل با مراکز دانشگاهی سایر کشورها تاکید کرد و گفت: دولت و کمیسیون تلفیق در این زمینه ماده ۸۰ لایحه برنامه ششم توسعه را تدوین کردند که قطعا تصویب آن به تقویت آن کمک می‌کند تا دانشگاه‌ها بتوانند با مراکز علمی و دانشگاه‌های خارجی تعامل داشته باشند.

 ماده ۸۰ لایحه برنامه ششم توسعه به دولت اجازه می‌دهد تا به منظور تحقق اقتصاد دانش بنیان افزایش بهره‌وری تنظیم رابطه متقابل تحصیل و اشتغال، گسترش همکاری و تعاملات فعال بین المللی و افزایش نقش مردم در مدیریت علمی و فناوری کشور اقدامات لازم را به عمل آورد.