خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث اخیر سوریه، تاکید کرد: ویرانه‌ای که به دست مستکبران به دست آمد دستاورد پیوند قدرت و جهالت و شیطنت و دوری از فضائل اخلاقی است. اگر حمایت آمریکا نبود کدام کشوری جسارت داشت که آسمان سوریه را مورد تهدید قرار دهد؟

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به منشور حکمرانی، اظهار داشت: فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر به عنوان یک شخصیت در تراز، یک مدیر لایق، توانمند، شجاع و مدبر این بود که فرمودند: مالک قلب خود را لبریز از محبت به انسان‌ها قرار ده. کسانی که در سرزمین مصر زندگی می‌کنند باید احساس کنند قلب مالک سرشار از محبت نسبت به آنها است.

وی افزود: خطاب بنده به مدیران، مسئولان، خادمین، نیروهای نظامی و انتظامی، فرماندهان، درجه‌داران، افسران، سربازان و کارکنان متعهد فراجا است این فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر است اگر کسی وارد یک پاسگاه می‌شود از رفتار و سخن و برخورد فرماندهی و کارگزاران، وی احساس کند که به او عشق می‌ورزند و او را دوست دارند و این دوستی و محبت آنان را در این جایگاه و مسئولیت قرار داده است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه وقتی فرد با مسئولی روبرو می‌شود و یا وارد اداره ای می‌شود برخورد کارگزاران باید با محبت باشد، گفت: آن فرد قانون‌شکن و متخلف هم باید بداند که مسئولان و نیروهای فراجا با او هرگز دشمنی ندارند و او را هم دوست می‌دارند، دغدغه هدایت و سعادت او را دارند اما مسئولیت حفاظت از حقوق شهروندان و مسئولیت مهم پاسداری از امنیت اجازه نمی دهد که در برابر متخلف بی‌اعتناد عبور کنند و به مسئولیت قانونی خود عمل نکنند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: دغدغه هدایت و سعادت او را دارند اما مسئولیت حفاظت از حقوق شهروندان مسئولیت مهم پاسداری از امنیت اجازه نمی دهد که در برابر متخلف بی‌اعتناد عبور کنند و به مسئولیت قانونی خود عمل نکنند.

وی با اشاره به حوادث اخیر سوریه، تاکید کرد: ویرانه‌ای که به دست مستکبران به دست آمد دستاورد پیوند قدرت و جهالت و شیطنت و دوری از فضائل اخلاقی است. اگر حمایت آمریکا نبود کدام کشوری جسارت داشت که آسمان سوریه را مورد تهدید قرار دهد.