سردار سلامی گفت: تصمیم گرفتیم که یک معادله جدید بسازیم که از این پس رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای به منافع، شخصیت‌ها و شهروندان و دارایی‌ها ما حمله کند، ما از مبدا جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین سلامی ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره واکنش سخت جمهوری اسلامی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: تصمیم گرفتیم که یک معادله جدید بسازیم که از این پس رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای به منافع، شخصیت‌ها و شهروندان و دارایی‌های ما حمله کند، ما از مبدأ جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: عملیات «وعده صادق» نمونه برجسته و کاملاً واضحی از این معادله جدید است. این نبرد تا حدودی برای ما ناشناخته و مبهم بود و فصل جدیدی از تقابل را به روی ما گشود. به این دلیل که سامانه‌های پدافند هوایی و موشکی دشمن یعنی پدافندهای ضد موشکهای بالستیک و کروز، پدافند هوایی ضد پرنده‌های بدون سرنشین و باسرنشین در سرزمین کم مساحتی مثل فلسطین اشغالی به وفور روی زمین کاشته شده‌اند که شامل سامانه‌های گنبد آهنین که با پرتابه‌های کوتاه برد مقابله می‌کنند،‌ سامانه فلاخن داود،‌ آرو و تاد می‌شود و در کنار آن، کمکهایی است که ایالات متحده آمریکا به آنها می کند و طی روزهای اخیر هم در حوزه پدافند هوایی کاملاً با آنها هماهنگ بود.


این امر موجب شده بود تا رژیم صهیونیستی یک دفاع عمیق و چندلایه با حمایت آمریکا از فضای هوایی عراق تا اردن و بخش‌هایی از آسمان سوریه و همینطور سرزمین‌های اشغالی برای خود ایجاد کند.

وی تاکید کرد: از طریق سفارت سوییس به امریکا پیام دادیم که اگر با اسرائیل در اقدامات احتمالی بعدی‌شان مشارکتی کند پایگاه های‌شان هیچ امنیتی نخواهد داشت و با آن نیز برخورد خواهیم کرد.

سرلشکر سلامی درباره جزئیات این عملیات گفت: هواپیما‌های متنوعی از جمله F۱۵، F۱۶‌ و F۳۵‌ که هواپیما‌های فوق‌العاده پیشرفته‌ای هستند، هواپیما‌های گلف استریم، حتی سوخت‌رسان‌ها که در فضای هوایی مداومت به پرنده‌های جنگی دشمن می‌دادند همه این‌ها در فضا یک سطح به هم پیوسته و یکپارچه‌ای از یک دفاع هوایی متراکم و چند لایه را از لحظه ورود پرنده‌ها به فضای هوایی کشور عراق تا میانه اردن به عهده گرفته بودند و از غرب کشور اردن تا اهداف عمیق در رژیم صهیونیستی را خود رژیم صهیونیستی پدافند هوایی آن را انجام می‌داد.

فرمانده کل سپاه گفت: این دفاع ضدهوایی و دفاع ضدموشکی که با پیشرفته‌ترین سامانه‌ها همراه بود و عبور از این سیستم بسیار پیچیده و چند لایه و پیشرفته کار بسیار سختی بود.

یعنی طراحی عملیاتی که بتواند پرنده‌های بدون سرنشین، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک را از این فضا عبور بدهد و آن‌ها را روی زمین با دقت‌های خیلی بالا در اهداف نقطه‌ای روی زمین بنشاند و اهداف را مورد انهدام قرار بدهد.

وی با اشاره به توانایی‌های به هم پیوسته آمریکا و رژیم صهیونیستی در عرصه جنگ الکترونیک که تاثیرات تعیین کننده‌ای روی ابزار‌هایی که در میدان نبرد بکار گرفته می‌شوند دارد، افزود: با تمام این وجوه لازم بود با طراحی‌های بسیار مبتکرانه، هوشمندانه، نوآورانه و ناشناخته برای دشمن و استفاده از ابزار‌هایی که قادر به خنثی کردن مثلا تسلط دشمن در حوزه جنگ الکترونیک باشد، یا تاکتیک‌هایی که بخشی از سامانه‌های دشمن را ناکارآمد کند، بکار گیریم.

فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: ترفیع و توالی این عملیات به شکلی انجام شد که ده‌ها فروند پهپاد، کروز و موشک‌های بالستیک در فواصل زمانی مناسب توانستند لایه‌های عمیق دفاع هوایی به ظاهر اطمینان بخش رژیم صهیونیستی را در هم بشکنند و ائتلاف پدافند هوایی بین آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را تحت تاثیر قرار داده و کم کارآمد کنند و اهداف دقیق مورد نظر ما را در عمق خاک سرزمین‌های اشغالی که توسط رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد را مورد هدف قرار دهند.

سردار سلامی با بیان اینکه اهداف خیلی دقیق بودند، گفت: عملیاتی محدود در حد و اندازه شرارت‌هایی که دشمن صهیونیستی انجام داده بود، صورت گرفت. این عملیات می‌توانست بسیار گسترده باشد، ولی ما دامنه آن را محدود کردیم و تنها به ان بخش از توانایی‌هایی که رژیم صهیونیستی برای حمله به سفارت ایران و شهادت فرماندهان و پاسداران ما از آن استفاده کرده بود، انجام گرفت.

وی با بیان اینکه این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما انجام شده است، افزود: تا این لحظه که حتی اطلاعات ما روی تمام اصابت‌ها کامل نیست، ولی آن بخش از اصابت‌هایی که گزارشات دقیق و مستند و میدانی از آن‌ها داریم، نشان می‌دهد این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار رخ داده است.

فرمانده سپاه عنوان کرد: طبیعتا مردم ساکن در سرزمین‌های اشغالی و ارتش این رژیم و آمریکا بهتر از ما اثرات کوبنده این ضربات را تشخیص داده و متوجه شدند.