رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در برنامه های جدید این سازمان مساجد رکن اصلی خواهند داشت و در این رابطه یکی از کارها تاسیس صندوق قرض الحسنه در مسجد است.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، سردار غلامحسین غیب پرور در اختتامیه جشنواره برترین های مساجد کشور گفت: توقع است بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، کارکرد مساجد حرکت رو به جلویی داشته باشد. اینکه تاکنون حرکت ها پیشرو بوده یا خیر باید در یک جلسه دقیق بررسی شود. اما به طور کلی باید حرکت رو به جلو استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: نقش آفرینی مسجد دارای دو بعد فردی و جمعی است. بعد جمعی مساجد به صدر اسلام برمی گردد. همان طور که زمانی مسجد قبا کارکرد سیاسی اجتماعی و نظامی داشت امروز هم همین طور است. تاریخ نقش تاثیرگذار مسجد گوهرشاد در انقلاب اسلامی را در خاطر دارد. در طول هشت سال دفاع مقدس نیز مبارزان از مساجد شروع کردند.

رئیس سازمان بسیج خاطر نشان کرد: مسجد کانون انسجام بخشی ملی، انسان سازی و شاهراه ترقی است. مسجد باید محل خدمت رسانی و مقاومت باشد. به همین دلیل من همه را موظف کرده ام در سال جدید محوریت کار بسیج با مساجد باشد. اما این مساله الزاماتی دارد و آن هم اتحاد میان ارکان مسجد با محوریت امام جماعت است.

غیب پرور افزود: در طرح جدید سازمان بسیج مساجد باید دارای هسته علمی و جهادگر باشد. در همین راستا قرار است صندوق قرض الحسنه تشکیل شود. با انجام این اقدامات می توانیم بگوییم قدمی برداشته ایم.

وی انجام این طرح ها را در سال جدید در هفت هزار مسجد اعلام کرد و گفت: امیدواریم با موفقیت در این 7 هزار مسجد, طرح در سایر مساجد کشور نیز عملیاتی شود.