دوازدهمین دوره اجلاس اتحادیه بین المجالس اسلامی در باماکو پایتخت جمهوری مالی با صدور و قرائت بیانیه پایانی، به کار خود خاتمه داد.

 به گزارش مرور نیوز، دوازدهمین دوره اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در باماکو پایتخت جمهوری مالی برگزار شده بود، به کار خود خاتمه داد و بیانیه پایانی اجلاس نیز قرائت شد.

شایان ذکر است بیانیه پایانی دوازدهمین دوره اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، آخرین تحولات و چالش های جهان اسلام را مورد بررسی قرار داد و بر ضرورت تحقق اهداف و اتحاد بین‌المجالس اسلامی در جهت تحقق صلح و دموکراسی و ثبات در جهان اسلام و مشارکت امت اسلام در ایجاد جهان پیشرفته و امن و با ثبات تاکید کرده است.

گفتنی است در بیانیه پایان این اجلاس بر محورهایی همچون محکوم کردن تروریسم، افراطی‌گری و هرگونه اقدام تروریستی به نامه عقیده، ضرورت اقدام کشورها برای از بین بردن ریشه های تروریسم، محوریت مسئله فلسطین و قدس شریف در جهان اسلام، ضرورت حل و فصل عادلانه مساله فلسطین، ایجاد دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف، محکومیت هر گونه تجاوز به مقدسات اسلامی از جمله مکه مکرمه، ضرورت صیانت از حقوق اقلیت مسلمان و حفظ کرامت انها در کشورهای غیر مسلمان، همکاری نزدیک کشورهای عضو برای ایجاد سیستم اقتصادی جدید مبتنی بر همکاری و همبستگی اسلامی، ضرورت گفت و گو میان ادیان با تاکید بر مشترکات، عزم راسخ اعضا برای مقابله با اسلام هراسی و هتک حرمت ادیان اسمانی و مبارزه با تبلیغات ضد اسلامی تاکید شد.

شایان ذکر است هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران نیز به ریاست کاظم جلالی در این دوره از اجلاس شرکت کرده بود و جلالی در نشست پایانی این اجلاس سخنرانی کرد.

گفتنی است عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس، سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب در مجلس، اللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس، معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس، محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس و عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس، اعضای هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در دوازدهمین دوره اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی بودند.