رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل مجلس با بیان اینکه قوانین متعددی برای کار وجود دارد ، گفت: این قوانین می توانست برای پیشگیری از حادثه پلاسکو کمک کند اما اراده ای در دستگاه های اجرایی برای اجرای آن وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، محمدرضا رضایی کوچی در صحن علنی امروز مجلس با ارائه گزارشی از عملکرد کمیسیون عمران ، اظهار کرد: قوانین متعددی مانند قانون شهرداری ها، قانون کار، قانون آپارتمان ها، قانون موجر مستاجر و قانون نظام صنفی در کشور وجود دارد اما متاسفانه اراده ای در اجرای این قوانین در دستگاه ها مشاهده نمی شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 60 هزار کابل فرسوده وجود دارد که 20 میلیون نفر در این مناطق زندگی می کنند و این کار به اراده جمعی بستگی دارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گزارش خود از این کمیسیون در صحن علنی امروز مجلس که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و محمدباقر قالیباف شهردار تهران درحال برگزاری است، گفت: اگر چه حادثه پلاسکو، حادثه بسیار تلخی بود اما می توان از آن برای مقاوم سازی شهرها  بهره برد.

به گفته وی، کمیسیون عمران در همان دقایق اولیه ریزش ساختمان پلاسکو با حضور در صحنه، روند امداد و نجات را بررسی کرد و در نشست مدیریت بحران در وزارت کشور هم حاضر شد.