معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت با بیان اینکه در جریان مذاکرات هسته‌ای و برجام، موج ایران‌هراسی و اتحاد نامقدس علیه ایران در هم شکسته شد، گفت: امروز آمریکا در مواجهه با ایران دست خود را خالی می‌بیند. زمانی دنیا را علیه ما متحد کردند اما با برجام دیگر اتحادی میان آمریکا و اروپا شکل نخواهد گرفت.

به گزارش مرور نیوز، سید شهاب الدین چاوشی، معاون سیاسی استانداری تهران در شورای اداری شهرستان پاکدشت، اظهار کرد: امام راحل بارها فرمود شعار ما نه شرقی و نه غربی است. این شعار به معنای این است که ملت ما دوست ندارد که زیر یوغ هیچ کشوری باشد و می‌خواهد روی پاهای خود بایستد. در 8 سال دفاع مقدس هر دو قدرت به صورت مستقیم وارد میدان شدند تا بتوانند دوباره به خاک ایران نفوذ کرده و سهم خواهی کنند ولی رشادت‌های این ملت جلوی به روزترین سلاح های آنها را گرفت.


وی افزود: امروز رئیس جمهور منتخب آمریکا بدون کمی ورق زدن تاریخ، رجز می‌خواند و نمی‌داند که با این تهدیدها استقلال این کشور خدشه دار نخواهد شد. ملت شریف ایران با اتحاد خود تودهنی محکمی به دشمنان زده‌اند با این وجود برای شخصی مثل ترامپ این استقامت قابل درک نیست و دستور داده تا ارتش آمریکا برای جنگ جهانی سوم آماده باشد.


چاوشی با اشاره به اینکه در دین ما دوستی برای خدا و دشمنی برای خداست و ما براساس تولی و تبری حرکت کردیم و موفقیت به دست آوردیم خاطرنشان کرد: دهه مبارک فجر فرصت بازخوانی شعارهای انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. این شعار  آنقدر مهم است که در متن قانون اساسی قرار گرفته و قانون کشور عزیز ایران بر همین اساس پایه‌ریزی شده است. معاندین این نظام هم اعتقاد دارند که جمهوری اسلامی ایران کشوری است کاملاً مستقل و هیچ کشوری و هیچ سفارتی در تصمیم گیری مسئولین آن نقشی ندارند. امام (ره) هم فرمود که سیاست اداره کشور نه شرقی نه غربی است که ما به اتکاء امام و مردم در مقابل آمریکا ایستادگی کردیم و توفیق حاصل شد.


معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه امروز باید به شعارهای انقلاب مراجعه کنیم تا بدانیم گیر کار ما در کجاست و آنها را برطرف کنیم تصریح کرد: با توجه به ثروت و منابع عمده کشور مسلم است که این کشور دشمن دارد. کشوری که مدعی است اسلام ناب محمدی را برپا کند حتماً دشمن دنبال آزار اوست. دشمن در منطقه خاورمیانه به جهت مقابله و برخورد با جمهوری اسلامی ایران اقدام به ایجاد و فعال‌کردن داعش است. اما ما هم در سایه حفظ وحدت و انسجام توانستیم از زیر یوغ دشمنان بیرون بیاییم و اگر بخواهیم بالندگی و اقتدار خود را تداوم دهیم باید به رمز پیروزی انقلاب توجه کنیم. ما باید در داخل بین خودمان، دوستان و مومنان «رحما بینهم» و در مقابل استکبار و زورگویان و دشمنان «اشداء علی الکفار» باشیم.


وی خاطرنشان کرد: دهه مبارک فجر فرصت بازخوانی شعارهای انقلاب است. شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی. چرا در بین این همه آمال و آرزو مردم به دنبال تحقق این شعارها بودند؟ امروز بعد از چهار دهه خواست های مردم همین شعارها هستند. استقلال یعنی این که نظام و دولت ما متکی به مردم خود بوده و از هیچ قدرت بیگانه ای تبعیت نمی‌کند. مردم انقلاب کردند و این شعارها را سرلوحه خود قرار دادند تا کاپیتولاسیون‌ها و حق توحش‌ها را نبینند. حق توحش مستشاران آمریکایی پیش از انقلاب در واقع تحقیر یک ملت بود اما بعد از انقلاب همه این عوامل تحقیر و سرخوردگی برچیده شد. با انقلاب مردم ایران بود که امام(ره) شعار نه شرقی و نه غربی را سرلوحه برنامه‌ها قرار داد تا ایران به هیچ یک از ابرقدرت ها تکیه نکند.


چاوشی در ادامه گفت: ابرقدرت‌ها که تحمل این جسارت و استقلال کشور ما را نداشتند، بعد از انقلاب همواره مستقیم و غیرمستقیم علیه ایران وارد کار شدند که نتیجه کار را همه می‌دانیم. امروز که رییس جمهور جدید آمریکا علیه ایران رجز می خواند نمی‌داند که استقلال این کشور با این تهدیدها قابل خدشه نیست. امروز استقلال میهن ما تثبیت شده است اما حفظ این استقلال هم مهم است و نیازمند عناصر زیادی است. باید در درون کشور بین خود وحدت و انسجام را حفظ کنیم. نظام سیاسی اسلام اختلاف نظر و تعدد آراء را پذیرفته ولی مخالفت و مقاومت در برابر نظر حاکم سیاسی عادل را قابل تحمل نمی‌داند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه شعار دیگر انقلاب آزادی است که نعمت بزرگی برای یک ملت محسوب می شود اظهار کرد: صیانت از جمهوری اسلامی جز با توجه به قانون اساسی و حقوق عمومی میسر نمی شود و باید به آزادی های جامعه توجه داشت هرچند که باید دقت کرد که این آزادی با بی بند و باری منافات دارد چرا که اگر هدف اینها بود در رژیم طاغوت بی بندو باری در جامعه وجود داشت. باید پذیرفت که خداوند انسان ها را متقاوت و با افکار متنوع آفریده و هرکس به اندازه سهم خود از مسائل برداشت و این تفاوت نباید افراد را به جان همدیگر بیاندازد. کسانی که دست به ترور شخصیت های بزرگ انقلاب زدند تکفیری های داخلی بودند که وجود و حضور این بزرگان را سد راه خود می دانستند. از جمله نگرانی این بزرگان به خصوص شهید مطهری این بود که مبادا افراد متحجّر و کج فهم دین خدا را بازیچه قرار دهند و مخالفین خود را با آن بکوبند.

 

وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: معاندان نظام گاهی تحلیل می‌کنند که مردم ایران از ادامه راه و فشارها خسته شده‌اند ولی زمانی با موج میلیونی مردم در مراسمی مانند تشییع پیکر آیت الله هاشمی و شهدای آتش‌نشان مواجه می‌شوند پی می‌برند که که ملت ایران هیچ گاه دست از حمایت از نظام بر نمی‌دارند. امروز همه وظیفه دارند که در کنار عنایات خداوند متعال، به بازخوانی شعارهای انقلاب پرداخته و با رفع اشکالات موجود به حرکت رو به رشد کشور کمک کنند چرا که مردم ایران برای حفظ این استقلال هزینه‌های بسیاری را پرداخته‌اند و یقینا این ملت نمی‌گذارند که بار دیگر به این استقلال خدشه وارد شود.


چاوشی با اشاره به اینکه امروز همگان شاهدند که سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل با تشکیل گروه‌های تروریستی داعشی و تکفیری که به فجیع ترین شکل انسان‌ها را می کشند و به جان و مال و ناموس مردم تجاوز می‌کنند ، سر می‌برند و می‌سوزانند، چهره‌ای خشن از اسلام را به تصویر بکشند تا از نفوذ اسلام به اروپا و آمریکا جلوگیری کنند تصریح کرد: این اسلام هیچ سنخیتی با اسلامی که نبی مکرم اسلام به جهانیان معرفی کرد، ندارد. در دیدگاه‌های اسلامی اختلافات فقهی همواره وجود داشته ولی هیچ گاه طرفداران فقها یکدیگر را تکفیر نکرده و یکدیگر را قتل عام نکرده‌اند چرا که در این اختلافات هیچ‌گاه حب و بغض شخصی در کار نبوده است. روح ولایت فقیه با استبداد بیگانه است، همه فقها می‌توانند نظرات خود را ارائه و منتقل کنند ولی در نهایت آن کسی که باید برای نظم سیاسی جامعه نظر اصلی را ارائه کند ولایت فقیه است و همه وظیفه دارند که از آن تبعیت کنند.در نگاه های سیاسی نیز اختلافاتی وجود دارد ولی این اختلافات نباید به غیرمسلمان قلمدادکردن همدیگر منتهی شود چرا که دشمنان همواره تلاش دارند میان صفوف به هم فشرده مردم و مسئولان نفاق ایجاد کنند.


معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران اظهار کرد: اعتماد مردم از هر سرمایه‌ای بالاتر و ارزشمندتر است. اعتماد مردم به نظام حتی از موشک، نفت، گاز و تمامی تجهیزات برای نظام با ارزش تر است، چرا که مردم اگر نظام را دوست داشته باشند تا پای جان می ایستند. ما ملت جنگ‌طلبی نیستیم؛ ما دفاع می‌کنیم. من اطمینان دارم بر اساس آموزه‌های فقهی و دینی، رهبری معظم انقلاب هرگز اجازه نخواهد داد که اولین تیر از سوی جمهوری اسلامی شلیک شود اما اگر دشمنان ما پررویی و جسارت کردند مطمئن باشید که با همه قوه و امکانات در برابر دشمنان خواهیم ایستاد.


وی همچنین افزود: ترامپ مدام اعلام می‌کند که در جریان مذاکرات هسته‌ای، ایران سر ما کلاه گذاشته‌است؛ هرچند که ایران اهل کلاه گذاشتن سر کسی نیست و اجازه هم نمی‌دهد کسی سرش کلاه بگذارد. در جریان مذاکرات هسته‌ای و برجام، موج ایران‌هراسی و اتحاد نامقدس علیه ایران در هم شکسته شد، امروز آمریکا در مواجهه با ایران دست خود را خالی می‌بیند. زمانی دنیا را علیه ما متحد کردند اما با برجام دیگر اتحادی میان آمریکا و اروپا شکل نخواهد گرفت و ترامپ با رفتارهای جاهلانه خود، اروپایی‌ها را علیه خود برانگیخته است و هر قدمی که بردارد بیشتر در باتلاق فرو می‌رود.


چاوشی خاطرنشان کرد: امروز ایران به واسطه برجام می‌تواند پول نفت خود را مستقیماً دریافت کند و به واسطه این مهم اقتصاد جامعه را که مولفه اصلی صیانت از استقلال کشور است توسعه دهد. این که می‌گویند رهبر معظم انقلاب از برجام راضی نیست باید بگوییم که رهبری مسائل را به صورت کلان می‌بینند و باید در برابر زورگویی‌ها موضع طلب‌کاری داشته باشد و حتی ممکن است که در این میان در مقام یک پدر به دولت که به نوعی برادر بزرگتر خانواده محسوب می‌شود و باید با سختی‌ها کشور را اداره کند تذکر نیز بدهد ولی دیگران نباید از این موضوع برای حمله به دولت استفاده کنند. سیاست یک علم و هنر است. رهبری معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه از موضع کلان تشخیص می‌دهد که چه حرفی را کجا بزند و چگونه تشویق و تذکر دهد.


وی با تاکید بر اینکه امروز روز اخوت، همدلی و همراهی است و همه تحت پرچم فرماندهی واحد ولایت معظم فقیه در کنار هم و برای کمک به دولت تدبیر و امید و همه نهادهای قانونی این نظام کنار هم ایستاده‌ایم گفت: اگر امروز سپاه ما، قوه قضائیه ما و اقتدار دولت ما تضعیف شود نظام جمهوری اسلامی متضرر خواهد شد.  رهبر معظم انقلاب یک بار اسلام را یک منظومه تعبیر کردند. همه نهادهای قانونی باید در حد و جایگاه خود قرار بگیرند زیرا نظام دینی سلسله مراتب دارد. امروز بر دوستداران کشور و نظام تبعیت از ولایت فقیه، همراهی با دولت، کمک به بسیج و سپاه و نهادهای قانونی کشور و حتی کمک به سازمان های اداری مختلفی که در شهرستان کوچک باری از دوش مردم برمی‌دارند و وظایف جمهوری اسلامی را انجام می دهند واجب است و بدون همراهی و هماهنگی، فعالیت‌های نظام ابتر می‌ماند.


چاوشی در پایان گفت: باید توجه کنیم که امروز پرچم ولایت امیرالمومنین بر شانه ایرانی‌ها نهاده شده و اگر خدای ناخواسته جمهوری اسلامی در معرض برخی اشتباهات و خطاها در داخل و فشارهای اجنبی در خارج قرار بگیرد و نتواند از موجودیت و هویت خود صیانت و دفاع کند نه تنها نظام سیاسی شکست می‌خورد بلکه مکتب عصمت و طهارت برای قرن‌ها در محاق و فراموشی قرار می‌گیرد و آن روز هرگز مباد و مباد.