نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت حضور درانتخابات ریاست جمهوری را واجب دینی، شرعی و وظیفه ملی عنوان کرد و گفت: همه باید پای صندوق های اخذ رای حاضر شویم تا هرچه بیشتر اقتدارکشور حفظ شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در جلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری مهمترین مسئله کشور دراین روزها را انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: بر اساس آیات قرآنی ما نمی توانیم نسبت به سرنوشت خود که بسیار مهم و حساس است بی تفاوت باشیم.

مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن اقتدار نظام اسلامی است
وی با بیان اینکه پذیرفته نیست که برخی بگویند چون نابسامانی و مشکل درکشور وجود دارد ما دراین انتخابات شرکت نمی کنیم، اظهارکرد: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای تضمین کننده امنیت جامعه و مایوس کننده دشمنان برای ایجاد تهدید در داخل کشور است.
وی گفت: سازمان های جاسوسی دنیا و حتی دوستان و دشمنان، تمامی انتخاباتی را که درکشورمان برگزارمی شود را بررسی و تحلیل می کنند و تصمیم شان درشرایط دلزدگی و دلسردی با حضور حداکثری مردم درصحنه، متفاوت خواهد بود.
قاضی عسکر افزود: باید دیگران را به شرکت در انتخابات ترغیب کنیم به طوری که میزان مشارکت حتی از انتخابات قبلی نیز بیشتر باشد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تمامی آحاد مردم را به حضور گسترده در انتخابات فراخواند و تصریح کرد: در شرایطی که شاهد تهدیدات دشمنان هستیم اگر می خواهیم امنیت درکشور برقرار و استمرار پیدا کند باید دراین انتخابات شرکت کنیم تا دشمن به کشور ما طمع نکند.
وی افزود: کسی که وارد عرصه انتخابات می شود اگر هدفش دنیا باشد ضرر کرده است و اگر بخاطرتکلیف الهی به میدان آمده حضورش یک ارزش است و چه برنده شود یا نشود نزد خدا پاداش دارد.
قاضی عسکربا بیان اینکه رئیس جمهوری بعنوان دومین مقام رسمی کشور مسئولیت سنگینی بدوش دارد، از اشتغالزایی، مبارزه با فقر، مدیریت اقتصاد و سیاست خارجی و داخلی ، پیشرفت کشور، ایجاد الفت و اتحاد بین اقوام مختلف به عنوان نمونه هایی ازمسئولیت های وی نام برد و گفت: اگر فردی توانایی داشت و وارد عرصه رقابت شد بین خود و خدا مسئله را حل می کند ولی اگر نتواند باید پاسخگو باشد.
وی با اشاره به اینکه نامزدها را شورای نگهبان معرفی کرده است، گفت: ما وظیفه داریم از بین صالح و اصلح نامزد بهتر را انتخاب کنیم.
قاضی عسکر افزود: ما وظیفه داریم بررسی کنیم و بین خود و خدا به فردی رای دهیم که برای آینده کشوراز ویژگی های لازم برخورداراست ومی تواند مسیر پیشرفت کشور را رقم بزند.
نماینده ولی فقیه با تاکید براینکه برخی رفتارها و گفتارها که هم اکنون شاهد آن هستیم اسلامی نیست و به نوعی تقلید اشتباه ازغربی هاست، گفت: درمناظره سوال می شود نظر شما راجع به مسایل فرهنگی کشورچیست ولی نامزد در پاسخ حرف خود را می زند، این چه نوع مناظره ای است؟
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در روز 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.