نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه با حفظ نظم و آرامش پای صندوق های رای حضور یابیم و این کار را به ساعات پایانی موکول نکنیم.

به گزارش مرور نیوز، احمد حمزه روز جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان کرمان افزود: حضور همه جانبه و یکپارچه ملت بزرگ ایران در سراسر کشور اصل بسیار مهمی است که سبب تقویت موقعیت جهانی کشور می شود و به دشمنان نشان می دهد ملت در هر شرایطی حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی تاکید کرد: همه باید بلند شده و فوج فوج در انتخابات شرکت کنیم زیرا اگر پای صندق های رای نرویم و خودمان سرنوشت خود را تعیین نکنیم، دیگران سرنوشت ما را تعیین می کنند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات شوراهای شهر و روستا استان کرمان گفت: افرادی که در انتخابات آرای حداکثری مردم را کسب نمی کنند باید به نتیجه انتخابات تن داده و برندگان نیز با رفتار منطقی خود به حفظ انسجام و وحدت درونی جامعه کمک کنند.

**نگاه دنیا امروز به مردم ایران است
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز نگاه دنیا به مردم ایران است و امیدواریم بتوانیم نگاه منفی آنها را از بیرون کشور به نقطه ای از امید در دل همه مردم ایران و آزاداندیشان جهان پیوند بزنیم.
یحیی کمالی پور نکته مهم و اساسی را حضور مردم پای صندوق های رای دانست و افزود: اینکه افراد با چه تفکری می آیند و به چه کسی رای می دهند، مهم نیست و اصل اساسی حضور مردم در انتخابات است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور و با حضور استاندار کرمان در ستاد انتخابات استان و برقراری ارتباط ویدئوکنفرانس با فرمانداران آغاز شد.
6 هزار و 421 صندوق اخذ رای شامل 2 هزار و 668 صندوق انتخابات ریاست جمهوری و سه هزار و 753 صندوق انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان دایر شده است.
2 میلیون و 122 هزار و 435 نفر واجد شرایط رای دادن در استان کرمان و 52 هزار و 867 نیز رای اولی هستند.