اعضای دولت یازدهم ازجمله چهره هایی بودند که تا پیش از ظهر امروز جمعه با حضور در شعب اخذ رای، با حماسه حضور ملت در انتخابات همراه شدند.

به گزارش مرور نیوز، در کنار حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری و اسحاق جهانگیری معاون اول که صبح امروز در حسینه ارشاد رای خود را به صندوق انداختند، حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز این حوزه را برای ثبت رای خود انتخاب کردند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از شرکت در انتخابات به خبرنگاران گفت: همگان می دانند که آنچه برای ما اهمیت دارد، تامین امنیت ملی است و در این راه، هر نوع توانی که لازم باشد دراختیار خواهیم گرفت و برای به کارگیری آن هم هیچ ابایی از کسی نداریم.
معصومه ابتکار نیز با تاکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات از نظر بین المللی تعیین کننده است، گفت: مردم فقط یک روز برای شرکت در انتخابات می آیند و مسیر حرکت کشور را برای چهارسال آینده مشخص می کنند.
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری و حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی نیز از جمله دولتمردانی بودند که حسینیه جماران را برای دادن رای برگزیدند.
وزیر ارشاد، فعال بودن رسانه ها در ایام تبلیغات را علت حضور گسترده امروز مردم دانست و تاکید کرد: اقتصاد و معیشت باید نخستین اولویت دولت دوازدهم باشد.
همچنین علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در مسجدالرسول سعادت آباد و ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی در نوشهر رای خود را به صندوق انداختند.
سیف که در مرکز بهداشت تامین اجتماعی شهر نوشهر رای خود را به صندوق انداخت، گفت: مردم ایران با حضور در پای صندوق های رای، رسالت تاریخی خود را ایفا کردند.
عبدالناصرهمتی رییس کل بیمه مرکزی نیز برای شرکت انتخابات در صف مردمی ایستاد که در مسجد باقرالعلوم سعادت آباد حضور داشتند.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حالی که لباس اتاق عمل به تن داشت، در یکی از بیمارستان های تهران پای صندوق رای حاضر شد و ابراز امیدواری کرد نتیجه انتخابات هرگونه باشد به نفع مردم باشد.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی آرای خود را به صندوق سیار در کارخانه شیشه مینا واقع در کیلومتر چهار جاده مخصوص کرج انداخت.
وی درباره علت انتخاب این حوزه چنین نوشت: امروز با کارگران رای خود را به صندوق ریختم. در کنار کوره 900درجه، سختی کار و جانکاهی و رنج معیشت را با امید و اعتماد به آینده در کنار هم دیدم.
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که برای رای دادن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور یافته بود، گفت: حضور حداکثری مردم بیانگر این است که مردمسالاری دینی یا همان دموکراسی به معنای واقعی در کشور اعمال می‌شود و لازم است دانشگاهیان نیز به عنوان قشر روشنفکر، آگاه و مصلح جامعه با حضور گسترده در انتخابات و انتخاب فردی که بتواند کشور را به درستی و هوشمندانه اداره کند نقش موثری داشته باشند.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز صبح امروز در دبستان ولیعصر در لواسان در انتخابات مشارکت کرد.
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز در مسجد هدایت پس از انداختن رای خود به صندوق تاکید کرد: امروز شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات هستیم و من با حضور در چند حوزه انتخابیه از نزدیک شاهد این موضوع بوده ام.
سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، عباس آخوندی راه و شهرسازی، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، زهرا احمدی پور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولتمردانی بودند که در ستاد انتخابات کشور مستقر در وزارت کشور رای دادند.
علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی نیز با حضور در وزارت امور خارجه و ستاد انتخابات خارج از کشور، رای خود را به صندوق انداخت.
شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز پس از آنکه رای خود را در صندوق مستقر در مسجد امیر (ع) انداخت، گفت: در دوره های قبل هرگز اول صبح چنین مشارکتی نداشتیم و بیشتر آخر وقت مردم به محل صندوق های رای می آمدند، اما امسال از همان ابتدای روز مشارکت بسیار زیاد است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.
درانتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که امروز با مراجعه به شعب اخذ رای در سراسر کشور آرای خود را به صندوق های رای می اندازند .
در این دوره از انتخابات، یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار می توانند در انتخابات شرکت می کنند.