روزنامه های الجزایری با پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری و همچنین خبر پیروزی حسن روحانی در این انتخابات، در گزارش های خود تاکید کردند که با توجه به افزایش آرای روحانی در مقایسه با دوره قبل، باید گفت که محبوبیت او و سیاست هایش در میان ایرانی ها افزایش یافته است.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه الخبر نوشت: بر اساس اعلام وزارت کشور ایران، حسن روحانی رئیس جمهوری دوره یازدهم، این بار نیز در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری با کسب بیش از 23 میلیون رأی، 57درصد آرا را به دست آورد و این در حالی است که وی در دور قبل 18 میلیون رأی داشت.
این روزنامه افزود: این پیروزی، این فرصت را برای روحانی میانه رو فراهم می کند تا بتواند سیاست درهای باز در خصوص جهان را ادامه دهد.
الخبر در ادامه نوشت: نظام سیاسی ایران نیز از جمله برنده های این انتخابات بود، زیرا درصد مشارکت بسیار بالا و بیش از 70 درصد بود و این خود به انتخابات مشروعیت سیاسی می دهد.
این روزنامه در خصوص ابراهیم رئیسی رقیب روحانی نیز نوشت: او هرچند در این انتخابات به پیروزی دست نیافت، اما به هر حال او نیز 15 میلیون رأی داشت.
روزنامه الوطن (مهم ترین روزنامه غیر دولتی در الجزایر که به زبان فرانسوی منتشر می شود) نیز در این خصوص نوشت: انتخاب دوباره روحانی با کسب بیش از 57درصد کل آرا ،بدین معنا است که ایرانی ها سیاست آغوش و درهای باز به روی کشورهای جهان را بر گزیده اند.
الوطن پیروزی حسن روحانی در این انتخابات را نشان دهنده حمایت اکثریت ایرانیان از سیاست آغوش باز به روی جهانیان دانست.
این روزنامه در ادامه نوشت: پیروزی روحانی در این انتخابات با سفر منطقه ای ترامپ به خاورمیانه همزمان شد، روحانی هنگام تبلیغات انتخاباتی از مردم خواسته بود برای ادامه این سیاست به میدان بیایند و از او برای ادامه اصلاحاتش در داخل و خارج حمایت کنند.
روزنامه فرانسوی زبان لیبرتی نیز انتخاب دوباره روحانی در همان دور نخست انتخابات ریاست جمهوری را چراغ سبز ایرانیان به سیاست های وی دانست و افزود: پیروزی روحانی در این انتخابات حاکی از آن است که اکثریت ایرانی ها با برنامه ها و سیاست های باز او در خصوص جهان، توافق هسته ای و همچنین تلاش او برای اصلاحات موافق هستند.
رسانه های الجزایری پیش از این ،دمکراسی موجود در ایران را ستوده و آن را در منطقه از جمله نمونه های نادر دانسته بودند.