نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: به جای قرارداد با توتال که سابقه خوبی ندارد باید با شرکت های خوشنام خارجی قرارداد ببندیم.

به گزارش مرور نیوز، حسینعلی شهریاری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 21 تیرماه) مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت گزارش قراردادهای نفتی با توتال فرانسه از سوی وزیر نفت با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند قراردادها بیش از 20 سال نباشد، گفت: قرارداد فعلی برای 25 سال پیش بینی شده در حالی که توتال در گذشته قراردادی با ایران منعقد کرده بود که سال 87 کار را رها کرد و تا سال 95 پروژه به کسی داده نشد؛اما نیروهای داخلی و قرارگاه خاتم الانبیا (ص)در زمان تحریم کارهای زیادی در این خصوص کردند.

توتال منطقی برای ادامه پروژه در زمان تحریم ندارد/در جریان قراردادها عزت،حکمت و مصلحت رعایت شود

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه توتال منطقی برای ادامه پروژه در زمان تحریم ندارد، افزود: فاز 11 را می شد با استفاده از نیروی داخلی انجام داد یا برای انتخاب شرکت خارجی با یک شرکت خوشنام قرارداد می بستیم؛چرا که در حال حاضر قرارداد IPC را کسانی امضاء کرده اند که پیش از این کرسنت را امضا کرده بودند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در دهه 70 توتال به عوامل داخلی رشوه داد و آمریکا توتال را جریمه کرد که این برای ما مشکل ساز است؛لذا در جریان قراردادها باید عزت، حکمت و مصلحت رعایت شود./